Emprenedoria – CUEME

Bon dia famílies!

Hem rebut la visita de la Montse Raventós la nostra ens local per a la realització del projecte d’emprenedoria. Ens ha explicat en què consisteix el projecte “Cueme” i què haurem de realitzar en les diferents fases. Durant aquests dies a l’escola realitzarem la Fase 1 on constituïrem la nostra cooperativa: buscarem un nom, ens organitzarem, n’escollirem els càrrecs, etc. Ja us anirem informant del tot el que anem fent.

Divendres a la tarda vam celebrar la primera assemblea de la nostra futura cooperativa. Prèviament havíem treballat a l’aula la dinàmica que ha de tenir una assemblea: parlar només quan ens dona la paraula el/la  moderador/a, escoltar als i a les altres, respectar les opinions, totes les idees i aportacions s’han d’argumentar, etc.  També vam conèixer les funcions del secretari/ària i el i la moderador/a, els dinamitzadors de l’assemblea.  En aquesta ocasió van ser l’Ayur com a moderador i la Rocío com a secretària.

El tema que vam tractar va ser el capital inicial, és a dir l’aportació inicial que haurà d’aportar cada soci per tal de comprar els materials necessaris pels productes que fabricarem a la cooperativa. Per unanimitat es va decidir que cada soci faria una aportació inicial de 1,50 euros. Després es va votar si aquests diners , un cop acabades les vendes, es retornarien o no. En aquest cas va guanyar el NO (14 vots) davant del SÍ (5 vots). Per tant, ja poden anar portant aquesta quantitat a l’escola a partir de dilluns.

En la següent assemblea es decidirà el nom de la cooperativa. Durant aquests dies els alumnes han de pensar un nom que: sigui fàcil de recordar, fàcil de pronunciar i que transmeti la idea de l’activitat de l’empresa.

Ja us anirem informant de tot el que anem decidint i fent.😊