1. Llibreta de retalls d’estiu
També pot ser una capsa on es van recollint els records d’aquest estiu. Es tracta de confegir una llibreta o una capsa amb evidències, records o retalls d’aquelles coses que els infants viuen durant el període de vacances i que els ha de servir per recordar
aquestes vivències i records, per parlar-ne, i també per explicar-se’ls entre ells quan tornin a l’escola. Per exemple s’hi poden GUARDAR, ESCRIURE, DIBUIXAR o ENGANXAR:
- Dibuixos fets
- Transcripcions de cartells vistos al carrer que hagin cridat l’atenció
- Etiquetes de productes consumits a casa
- Fotografies impreses
- Tiquets de compra (identificant-hi els imports més alts i els més baixos, quin preu correspon a cada producte…
- Apunts realitzats per la família sobre algun esdeveniment o situació
- Transcripció de converses (amb el suport de la família) i en format còmic
- Bosseta amb sorra o petxines del dia que van anar a la platja (sempre que no hagi anat a un espai protegit)
- Fulles seques del dia que van fer una excursió pel bosc
- Transcripció d’un petit text o reproducció d’una imatge d’un conte queels ha agradat.
- Cromos d’una col·lecció que estiguin fent
- Propostes de cartells
- Calendari personalitzat on es remarquin els dies significatius per a la família (aniversaris, visita als avis, elaboració d’un pastís…)
- Receptes de cuina
- Relació dels llibres llegits o explicats
- Explicació o dibuix d’un joc de taula al qual han jugat
- Recorregut en un supermercat o botiga, recordant els productes de cada prestatge i la seva localització
- Elaboració d’una llista dels productes de la compra per categories
- I totes aquelles que tingueu o tinguin ells mateixos.
2. Activitats relacionades amb el joc, l’activitat física i l’aire lliure
- Fer excursions a la platja o a la muntanya. Implica preparar el dia abans el que es necessita, preguntar pel nom del lloc on s’anirà, etc.
- Aprofitar per aprendre a anar en bicicleta.
- Observar insectes i altres animals en el seu hàbitat natural.
- Practicar esports.
- Construir cabanes
- Descobrir constel·lacions mirant el cel.
- Aprendre una cançó (en català, en castellà, en anglès o en una llengua familiar.
- I altres iniciatives que tingueu per gaudir de l’entorn i aprendre en ell.
3. Activitats relacionades amb el desenvolupament del llenguatge
Durant els àpats parlar amb la família del que ha passat durant el dia explicant descobriments, exposant opinions, contribuint a les explicacions de la resta de la família….
- Recollir una paraula, frase, petit text, en forma escrita o artística que defineixi allò que ha passat durant el dia.
- Escoltar i explicar contes, aventures, etc.
- Fer representacions teatrals per a la resta de la família, etc.
4. Activitats relacionades amb la vida quotidiana
- Acompanyar la família a comprar: fer la llista de la compra, fixar-se en els preus, ajudar a descarregar la compra i guardar cada cosa al seu lloc, comptar quants aliments s’han comprat.
- Fer un àlbum de fotos digitals que recullen moments de la vida de la família.
- Preparar un regal (una manualitat, 8 una cançó, un dibuix, un ball, un missatge) per als diferents membres de la família.
- Fer-se el llit, endreçar la roba, ajudar a treure la pols, parar i desparar taula…5. En el web Jo em quedo a casaA l’enllaç escolliu l’apartat d’infantil i s’obriran les diferents propostes.Jo em quedo a casa. Recomanacions d’estiu.
Comentaris recents