Recomanacions – Educació Infantil

1. Llibreta de retalls d’estiu

També pot ser una capsa on es van recollint els records d’aquest estiu. Es tracta de confegir una llibreta o una capsa amb evidències, records o retalls d’aquelles coses que els infants viuen durant el període de vacances i que els ha de servir per recordar

aquestes vivències i records, per parlar-ne, i també per explicar-se’ls entre ells quan tornin a l’escola. Per exemple s’hi poden GUARDAR, ESCRIURE, DIBUIXAR o ENGANXAR:

•  Dibuixos fets
  • Transcripcions de cartells vistos al carrer que hagin cridat l’atenció
  • Etiquetes de productes consumits a casa
  •  Fotografies impreses
  • Tiquets de compra (identificant-hi els imports més alts i els més baixos, quin preu correspon a cada producte…
  • Apunts realitzats per la família sobre algun esdeveniment o situació
  • Transcripció de converses (amb el suport de la família) i en format còmic
  •  Bosseta amb sorra o petxines del dia que van anar a la platja (sempre que no hagi anat a un espai protegit)
  •  Fulles seques del dia que van fer una excursió pel bosc
  • Transcripció d’un petit text o reproducció d’una imatge d’un conte queels ha agradat.
  •  Cromos d’una col·lecció que estiguin fent
  •   Propostes de cartells
  • Calendari personalitzat on es remarquin els dies significatius per a la família (aniversaris, visita als avis, elaboració d’un pastís…)
  •  Receptes de cuina
  •  Relació dels llibres llegits o explicats
  •  Explicació o dibuix d’un joc de taula al qual han jugat
  •  Recorregut en un supermercat o botiga, recordant els productes de cada prestatge i la seva localització
  • Elaboració d’una llista dels productes de la compra per categories
  • I totes aquelles que tingueu o tinguin ells mateixos.

2. Activitats relacionades amb el joc, l’activitat física i l’aire lliure

• Fer excursions a la platja o a la muntanya. Implica preparar el dia abans el que es necessita, preguntar pel nom del lloc on s’anirà, etc.
  • Aprofitar per aprendre a anar en bicicleta.
  • Observar insectes i altres animals en el seu hàbitat natural.
  • Practicar esports.
  • Construir cabanes
  •  Descobrir constel·lacions mirant el cel.
  •  Aprendre una cançó (en català, en castellà, en anglès o en una llengua familiar.
  • I altres iniciatives que tingueu per gaudir de l’entorn i aprendre en ell.

3. Activitats relacionades amb el desenvolupament del llenguatge

Durant els àpats parlar amb la família del que ha passat durant el dia explicant descobriments, exposant opinions, contribuint a les explicacions de la resta de la família….

• Recollir una paraula, frase, petit text, en forma escrita o artística que defineixi allò que ha passat durant el dia.
  • Escoltar i explicar contes, aventures, etc.
  • Fer representacions teatrals per a la resta de la família, etc.

4. Activitats relacionades amb la vida quotidiana

•   Acompanyar la família a comprar: fer la llista de la compra, fixar-se en els preus, ajudar a descarregar la compra i guardar cada cosa al seu lloc, comptar quants aliments s’han comprat.
  • Fer un àlbum de fotos digitals que recullen moments de la vida de la família.
  •  Preparar un regal (una manualitat, 8 una cançó, un dibuix, un ball, un missatge) per als diferents membres de la família.
  • Fer-se el llit, endreçar la roba, ajudar a treure la pols, parar i desparar taula…5. En el web Jo em quedo a casaA l’enllaç escolliu l’apartat d’infantil i s’obriran les diferents propostes.Jo em quedo a casa. Recomanacions d’estiu.

page3image11136