PORTES OBERTES!

Aquest diumenge 17 de març us esperem a totes i tots a la Jornada de Portes Obertes de l’IE Sant Jordi.

Per dinamitzar la jornada, alumnat, docents i AMPA, hem estat preparant un munt d’activitats. Ens agrada ensenyar el nostre centre centre, com aprenem, com treballem i com acompanyem als alumnes en el seu procés de creixement personal.

Tenim moltes ganes d’explicar i mostrar el nostre projecte pedagògic i que tothom pugui comprovar perquè ens hem fet mereixedors del Certificat d’Innovació Pedagògica que ens ha atorgat el Departament d’Ensenyament.

Esperem que gaudiu de la jornada, de la visita al centre i de les múltiples activitats que us hem preparat.

Moltes gràcies a tothom: AMPA, Equip Directiu i professorat, i sobretot, sobretot, al nostre alumnat, el millor que tenim al Sant Jordi!

 

SOM INNOVADORS, SOM IE SANT JORDI

Al Sant Jordi estem d’enhorabona. El Departament d’Ensenyament ens ha reconegut com a Centre d’Innovació Pedagògica.

El món que ens envolta canvia constantment, i l’ensenyament també ho ha de fer si vol ser eficaç. Una marca de naixement de l’IE Sant Jordi és la cerca constant de noves metodologies educatives que serveixin per donar un futur ple d’oportunitats al nostre alumnat. Per això, des de la creació del Sant Jordi ens hem esforçat per aprendre a treballar per aconseguir aquest objectiu. Fruit de l’empenta constant d’alumnes, docents, famílies i ajuntament ara ens arriba aquest reconeixement. Ens encoratja a seguir amb la nostra línia pedagògica, que no és altra que la cerca constant dels millors mètodes.

Això implica formació permanent del professorat, trencar amb tòpics i mètodes, que tot i resultar més còmodes pels docents, han anat perdent vigència. Busca i necessita un major compromís de l’alumnat i de les famílies en el procés d’aprenentatge. I no es pot fer sense la implicació de les institucions més properes. Entre tots hem fet possible el reconeixement. Volem donar les gràcies a tots els agents implicats.

Aquest dilluns 11 de març, l’emissora de ràdio Ona Bages s’ha interessat per la notícia i ha decidit entrevistar a la nostra Directora, la Maria Alba Casellas, que ens ha fet de portaveu per explicar què vol dir ser Centre Innovador.

Som un total de 189 centres de tot Catalunya (dels gairebé 5.500 que tenim arreu del país) que hem aconseguit el distintiu, entre els que podem destacar La Maquinista, SADAKO, El Puig, Jesuïtes, IPSE, Virolai, Institut Montgròs, Institut Escola Jacint Verdaguer, Institut Escola Les Vinyes i Escola de Rellinars.

“La qualitat educativa

es diu IE Sant Jordi”

EL PONT DELS GUANYADORS

A 2n d’ESO estem immersos en el Projecte “El Pont dels Guanyadors”.

Ens hem situat a l’Edat Mitjana i n’hem estat repassant diferents característiques. La societat, la cultura, la política, la convivència entre diferents maneres d’entendre i viure el món… I l’art, l’art és important per saber com cada societat es veu a sí mateixa i al món que l’envolta. A dins de l’aspecte artístic hi entra l’arquitectura, i una de les coses que feien els arquitectes medievals era dissenyar ponts per tal d’afavorir el comerç.

Però construir ponts (i que s’aguantin!!) no és una feina fàcil. Cal estudiar quines són les estructures que més pes poden suportar i aguantar millor. De fet ens hem proposat un concurs en el qual construirem una maqueta d’un pont. Tots els grups tenim el mateix material i el mateix temps. Disposem de palets i cola blanca, la nostra imaginació i la nostra capacitat d’establir quina estructura serà la que aguanti més pes.

Som-hi!!

DINÀMIKS

Divendres és el dia dels tallers.

Al Dinàmiks vam estar jugant amb la densitat dels líquids. Com sempre, experimentem amb la física i la química al laboratori. Descobrim de manera amena i pràctica aquestes ciències tant importants per entedre la vida.

https://drive.google.com/file/d/1B0ybrMRL2En4u1nkOmN_0AlwWoP3ux0m/view?usp=sharing

 

I QUAN ACABEM L’ESO, QUÈ?

Aquesta és una pregunta cada cop més recorrent entre els alumnes de 4t. S’acosta el moment de dir adéu al Sant Jordi i decidir definitivament cap a on encaminem el nostre futur.

Però anem pas a pas, de moment hem començat a realitzar pràctiques individuals i de grup sobre orientació professional de cara a l’any vinent. Per saber què volem ser de grans és bàsic tenir clar com som, i això ho vam treballar a partir de qüestionaris d’autoconeixement. Un cop assentem els nostres punts forts i el febles (sí, algun també en tenim), seguim treballant per descobrir l’oferta educativa de la comarca. D’aquesta manera, amb l’autoconeixement i la descoberta de l’entorn, tenim més eines per decidir amb coherència sobre el nostre futur.

https://drive.google.com/file/d/1_1u1z5iliWHeK_cfrQ0KFc2sbIWrQ0gB/view?usp=sharing

 

RECORDANT ALS ERASMUS

Fa un any van arribar a Navàs els nostres socis Erasmus de Polònia, Àustria i Grècia.

Duien les maletes plenes d’il·lusió, ganes de compartir i aprendre. Aquesta experiència va ser possible gràcies a totes les famílies que vau acollir fins a 40 alumnes, moltes gràcies a totes!!

Aquest any seguim amb un nou projecte, els navassencs hem visitat Polònia i el següent pas és anar a Àustria. Tenim moltes ganes de retrobar-nos amb els nostres companys i compartir noves experiències.

CARNAVAL

Arriba la Setmana del Carnaval a l’IE Sant Jordi.

Per començar la setmana a Secundària hem elegit a la nostra reina i al nostre rei del Carnaval 2019. Tot a punt perquè avui dimarts poguem gaudir de la rua pel poble i el pregó a Primària.

El programa d’avui és el següent:

  • a les 12:15 pregó a Primària.  i Contrapregó.
  • després començarà la Rua fins a Secundària.
  • quan acabi la Rua, tothom a fer pica pica al pati de Secundària.

LA RATITA Y EL RATÓN

Al Cicle Inicial hem estat treballant l’expressió oral, i com tot el què treballem, sempre és millor fer-ho en equip.

Avui hem fet servir el conte “La Ratita y el ratón”. De fet ja fa dies que hi estem treballant. Vam començar fent els cartells per informar a tothom que hi podia venir i al cap d’uns dies…. vam fer la representació!!!

Heu vist quin goig que fem? Heu vist quants personatges hem estat treballant?

Nosaltres ens ho vam passar genial, i creiem, que tothom ho va poder gaudir!

https://drive.google.com/file/d/15oSKqsXg2ueLuTmrAtthRCGP8OmXX1A_/view?usp=sharing

 

JUGUEM I APRENEM

Els Pirates de P4, A i B fa dies que juguem i aprenem amb els jocs que ens van portar el Reis. Així doncs, ens acompanyen en el nostres procés d’aprenentatge i amb ells creixem mentre gaudim amb els companys. Amb els companys i amb els nous amics que fem: La Balena, tots els personatges de La Granja de Pipo, l’Eruga de colors, Els tres porquets…. Com ens agrada!

https://drive.google.com/file/d/1AmlgnaB8t6Mh19XS1nuw0YmyK8l0jqB2/view?usp=sharing

 

AULA DE TEATRE

A 2n d’ESO ens agrada tant el teatre, que hem decidit porta-lo a l’aula. L’àrea de Llengües ens ha proposat aquest projecte, que ve d’una formació que estan fent els professors anomenada “Avancem”.

Per això fem el Projecte “Aula de teatre”, en el qual ens hem hagut de posar una màscara per interpretar i fer una bona representació.

I és clar, després de les representacions toca recollir les crítiques i els elogis. Ens anem preparant per la gala d’entrega del premis!!

https://drive.google.com/file/d/1vdnsjApIOyE-0WVqRJEoMvxZCmTFWf-Q/view?usp=sharing

 

ANGLÈS a P4 i P5

En aquesta etapa, els i les alumnes presenten un alt grau de motivació per l’aprenentatge d’una llengua, estan oberts a provar, repetir i experimentar nous sons sense prejudicis i adquireixen una flexibilitat fonètica que difícilment adquiriran en etapes posteriors, ja que diversos estudis realitzats constaten que com més petits són els nens, més fàcil els és aprendre la fonètica d’un idioma nou.
Per aquests motius, les activitats que plantegem són orals, significatives i participatives, per tal que ells i elles siguin els protagonistes de l’experiència.
Establim diàleg, ens adrecem directament a un nen o nena en concret, és important que ens entenguin, malgrat encara no siguin capaços de produir. Interactuem amb els titelles i el material que treballem, cantem, expliquem contes, fem viatges imaginaris…, l’objectiu és crear un clima emocional i social positiu per predisposar a l’aprenentatge de l’anglès
La temàtica que treballem és fexible, permetent la espontaneïtat i la improvització. Per exemple, si un dia neva, si és l’aniversari d’algú, si algú està malalt… prioritzem que és un fet que els afecta i aprofitem per parlar del que realment els interessa i motiva. Treballem el seu dia a dia en anglès amb l‘objectiu de fer l’aprenentatge més vivencial.
En aquest vídeo trobareu una petita mostra del que vam fer el primer trimestre amb els vostres fills i filles a la classe d’anglès.
Es tracta, doncs, d’oferir un primer contacte amb la llengua estrangera de manera natural, lúdica i efectiva.

PROJECTE DA VINCI

Com sabeu, els de 3r d’ESO estem treballant en un Projecte relacionat amb el geni florentí.

De la mà de Leonardo hem estudiat l’art del Renaixement i els seus misteris, i l’hem pogut reproduir des de els nostres sentiments.

També hem analitzat el cos humà, els seus sistemes i les seves funcions. No hem obert cadàvers com feia Da Vinci, però hem pogut observar-ne tant a l’exposició de Human Bodies com al laboratori (en aquest cas no eren humans!!).

Finalment hem après a comprendre els mecanismes i les seves aplicacions. A Da Vinci li interessaven molt aquests aspectes, i nosaltres també ens hi hem capbussat.

Però encara hi havia una darrera sorpresa preparada: la cúpula Leonardo de “Leonardome”. Al Centre de Recursos del Berguedà ens han deixat les maletes amb 300 peces d’uns 50 cm per muntar les cúpules. Hem hagut de sortir al patí per fer els diferents muntatges, però ens n’hem sortit força bé.

Hem pogut aixecar diferents cúpules unint les peces entre elles amb encaixos, sense claus, ni silicona, ni cola, ni res de res!! Quin crack l’amic Leonardo!!

https://drive.google.com/file/d/1bZoxE2vSJTKv3zKd5naiao1H5bj23fp-/view?usp=sharing

 

 

GRÀCIES IGNASI!!

L’Ignasi ha deixat l’Institut.

Avui els alumnes de 1r i de 2n hem volgut acomiadar el nostre profe de Mates. 

La nostra manera de dir adéu? Una que sabem fer molt bé: abraçades carregades d’energia!!

Molta sort Ignasi, segur que ens retrobarem ben aviat!!

https://drive.google.com/file/d/1oTOKvs1EunS7kN-KgH8Eowmdb8-zxr_p/view?usp=sharing

 

BUSCANT UNA NOVA VIDA

Els de 2n d’ESO hem anat a escoltar la xerrada que han fet els refugiats que viuen a l’alberg de Berga, a la biblioteca de Navàs.

La xerrada, oberta al públic, s’emmarca dins del projecte “Buscant una nova vida” d’Educació Emocional. Escoltar les vivències personals duríssimes que han viscut els conferenciants en primera persona és molt emotiu i arriba directament al cor. Cal conèixer les realitats de qui ens envolta per poder entendre’ls.

https://drive.google.com/file/d/1mALIxwV6XmVNp7gnJXIXDj76nmXtEGNT/view?usp=sharing

 

EDUCACIÓ EMOCIONAL A 4t

Dijous passat va ser un dia dur a 4t d’ESO. Tres exàmens de Competències Bàsiques! Català, Matemàtiques i Castellà, va ser esgotador.

Per sort els de 4t A, vam poder acabar el dia amb un interessant taller sobre “Relacions sanes de parella”. Emmarcat dins de l’àrea d’Educació Emocional, el taller ens va servir per reflexionar tranquil·lament sobre les relacions que establim amb qui més estimem. Per poder gaudir al màxim de les relacions amb el què i qui ens envolta cal fer aquestes parades al camí, repensar el què fem i el què volem, i encara el present i el futur amb la consciència tranquil·la.

https://drive.google.com/file/d/14nr_bU3O6JYEo7oIXNWriP0AyZlp4I8U/view?usp=sharing

 

NOTÍCIA AMBIENTAL

Als de 5è A ens ha sobtat una notícia que hem llegit al diari Ara. Diu que ja no podrem baixar a Barcelona amb cotxe!!

És així? Bé, no ben bé. Aquesta mesura no afectarà a tots els vehicles, i a més a més, té uns motius molt fonamentats. Nosaltres n’hem estat parlant i hem fet una reflexió al voltant d’aquest tema:

https://docs.google.com/document/d/1vdLfN7VBq1uuPiKRFuTvZmHi9syQ-gmD00EeMluprHo/edit?usp=sharing

 

READING IN PAIRS

Every Thursday the 6th graders of primary school and the 1st graders of ESO are carrying on the project “reading in pairs”. One of us is the tutor and the other one is the tutee. It’s a different way of learning English!

Cada dijous, els alumnes de 6è de primària vénen a l’institut a fer el programa “reading in pairs” (llegint en parelles) amb els alumnes de 1r d’ESO. Un dels alumnes és el tutor, responsable de desenvolupar l’activitat, i els altres són els tutorands. És una manera diferent d’aprendre anglès! Aprenentatge entre iguals al 100%. Els alumnes estan distribuïts amb grups diferents i cada grup té un professor que supervisa les activitats. De totes maneres, són els alumnes que de manera autònoma realitzen les diferents tasques.

https://drive.google.com/file/d/1Hf58PggeBsAC2b4N_gvWehGQ2Jf1HjzA/view?usp=sharing

 

 

COM SOM PER DINS?

Els de 3r d’ESO hem anat d’excursió a Barcelona.

Dins del Projecte Da Vinci, hem visitat l’exposició Human Bodies. Hem al·lucinat veient com està format el nostre cos per dins: els diferents sistemes, els teixits dels quals estan formats…

Ara tornem a treballar a l’aula, però es veu que encara ens espera alguna sorpresa més durant aquest projecte!

https://drive.google.com/file/d/1w0pwhdOK0KcJ0Pbc4sajxiMaOztemQFy/view?usp=sharing

 

NO ÉS NO

Els alumnes de 4t hem començat a participar al programa de “Prevenció de la violència masclista”. Alguns de nosaltres hem visitat el centre penitenciari de Lledoners. Hem anat als tallers, a l’Escola d’Adults,a un mòdul, al menjador, als espais comuns i al poliesportiu. Hem pogut conversar amb persones condemnades per maltractaments que hi estan complint condemna.

https://drive.google.com/file/d/1DmNPYRq263XxjQVUKznHktrb6OFbtlnu/view?usp=sharing

 

NOTÍCIA AMBIENTAL

Tots sabem que la contaminació complica el futur del nostre planeta. Però val la pena reflexionar sobre un dels residus que més generem, el plàstic. En el nostre dia a dia trobem plàstics en moltes situacions quotidianes, però no sempre ens preguntem on va a parar aquest plàstic quan ja no té ús.

Els de 6èB hem estat estudiant el tema, i n’hem fet un informe:

https://docs.google.com/document/d/1WILyyqG2Bj1ntWP3v64gGrJmCWKtAJ5amm1-oKtaUJg/edit?usp=sharing