Sant Jordi 2021: gaudir plenament de la diada

Aquest any sí! Hem tingut un Sant Jordi amb tot el que ha de tenir: dracs, llibres, roses, actes culturals, paradetes i, sobretot, amb tots i totes compartint conjuntament la diada. Al matí, al pati de l’institut, ens hem aplegat tots els cursos de primària i secundària, separats per grups bombolla. Aleshores, amb la presència del jurat i amb música en directe de saxo (Sergi Massana), s’han llegit els poemes i les narracions premiades de cada curs de l’11è Certamen Literari Joan Maragall (categoria escolar) i s’han donat els premis per als finalistes i guanyadors i guanyadores. La lectura expressiva de les obres ha anat a càrrec de Maria Cullell i Joan Garcia. També hem pogut escoltar els poemes dels “Els fruits saborosos” (Josep Carner) a càrrec de l’alumnat de 2n d’ESO.

Cal dir també, que entre el públic teníem una representació d’avis de la residència Emma i que després, l’alumnat de 2n d’ESO ha anat a la mateixa residència a repetir la lectura de poemes per a tots ells. Mentrestant, al passeig Comte Guifré, entre les paradetes, els diferents cursos anaven passant per l’escenari obert a recitar diferents tipus de textos per a la gent que s’aplegava en aquest espai. Una d’aquestes paradetes era precisament la de 3r d’ESO, amb roses, punts de llibre i lluminetes per recollir diners pel viatge que faran el curs vinent.

I també hem tingut representació de la llegenda de Sant Jordi per part de l’AFA, intercanvi de llibres per part del Consistori Juvenil i moltes activitats amb roses, llibres, dracs, princeses, cavallers i sobretot, molta estima per la cultura i ganes de poder fruir plenament de la nostra diada.

Aquí teniu algunes fotos de Sant Jordi: