Visca la Festa Major!

El passat divendres, 31 de març, vam celebrar la 1a Festa Major de l’IE Mestre Andreu. Cap a dos quarts de nou, tot l’institut vam sortir en cercavila pels carrers de Sant Joan. Desenes de flabiols, timbals i algunes gralles anaven tocant peces tradicionals per animar els carrers i fer ballar la geganta Joana. Quan vam arribar a l’escola, s’hi va afegir l’alumnat de primària i fent gresca i xivarri vam arribar a la plaça Major, on encara vam tocar i ballar algunes cançons.

Després vam sentir els pregons de Festa Major que, des del balcó de l’Ajuntament, foren a càrrec de l’alcaldessa juvenil (Elna Bassaganya, de 1r d’ESO), el director del centre, l’alcalde i una mare representant de l’AFA.

Aleshores, l’alumnat de segon d’ESO, en dos torns, ens oferí l’obra de teatre “Contes a la vora del foc”, d’Eusebi Puigdemunt, mentre la resta d’alumnat esmorzava al pati de l’escola.

Seguidament començà la Fira amb 14 proves repartides pel pati i pel carrer. Cada grup estava format per alumnes de 1r de primària a 4t d’ESO, i anava passat per cada prova tot esmolant les seves habilitats: punteria, rapidesa, ballar, cantar, estirar la corda, curses de sacs, petanca, enriquir dibuixos, etc.

A darrera hora, tant a primària com secundària, el final de festa va consistir en un ball al pati amb DJs de màxima categoria, posant tot tipus de cançons i fent ballar d’allò més.