La diversitat funcional en pràctica

Des del Departament d’Orientació Educativa de secundària s’ha organitzat una activitat destinada a l’alumnat del centre (6è de primària i ESO) per a la conscienciació i reflexió respecte a les persones amb diversitat funcional física.

Durant els dies 11 i 12 d’abril, a les hores del pati, s’han realitzat activitats on s’han treballat diferents dèficits sensorials i funcionals: provar de desplaçar-se per un circuit o jugar a bàsquet amb cadira de rodes, orientar-se a cegues amb un bastó i comunicar-se amb un company sense sentir-hi, llegint-li els llavis. Aquesta activitat ha sigut voluntària i ha tingut molt bona acollida entre tots els alumnes que han pogut comprovar les dificultats amb les que han de conviure dia a dia aquestes persones.

Com sempre, els millors aprenentatges són els que es poden viure en primera persona!