VÍDEO realitzat pels alumnes de 1R BATX ARTÍSTIC PLÀSTIC – PROJECTE INTERCANVI AMB CHICAGO

Creative ART Interchange BARCELONA CHICAGO, Intercanvi d’propostes artístiques entre l’ ”Institut Angeleta Ferrer i Sensat de Sant Cugat” (Professors:Jorge Feldstein i Rosa Ferrer), i “Infinity High School Chicago” (Teacher, Michael Abeja)

Videoclip “Epifania”

Aquesta declaració d’en Jaume Plensa ha estat un punt de partida de contacte amb l’escola de Chicago: “Em vaig adonar que és important fer somriure la gent. És una celebració de la vida, és la vida que flueix. Totes les meves obres intenten ser una celebració de la vida”. Vam decidir fer autoretrats fotogràfics a la manera de Crown Fountain, i després un vídeo que fos un “cant a la vida”, “el despertar de les persones joves”, despertant allò que està latent, donar-li potència, il·luminar-ho, com s’il·lumina en la pel·lícula el dia, passem del somni a l’acció. Es produeix l’epifania. Obrir els ulls. Cadascú de nosaltres porta un heroi o heroïna interior, però no en som conscients. La nostra tasca vital és despertar ho. Les persones que desperten, busquen. L’esperit buscador ens ajuda a explorar i separar-nos del món adult, i explorar el món per nosaltres mateixos. La joventut adolescent no vol que li diguin què fer o què pensar. S’actua en comunió, més d’acord amb als amics i amigues que d’acord amb als nostres pares. Es busca la terra promesa. Finalment, Plensa ens torna a donar la clau intencional del nostre treball: “En La llarga nit” en homenatge al poeta Vicent Andrés Estellés, va escriure: No t’han parit per a dormir, et pariren per a vetllar en la llarga nit del teu poble. Plensa afegeix: “ l’art és un miracle amb una capacitat extraordinària per unir les persones. Pareu un moment, escolteu-vos a vosaltres mateixos, doneu èmfasi al camí interior”.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *