Excursió a Collserola

El passat divendres 29 de maig, els alumnes de Ciències de la Terra de primer de Batxillerat de l’Angeleta van realitzar una “ruta geològica” per Collserola, de la mà de la Gemma Alías, professora de la Universitat de Barcelona, i experta en roques metamòrfiques. Els alumnes van poder veure in situ com es pot traçar part de la història geològica de tota la serralada litoral a través de l’observació de diferents roques en els afloraments.

L’eix vertebrador de la sortida consistia en la observació de roques transformades per metamorfisme de contacte, degut a la seva proximitat amb roques intrusives (granits) que havien format anteriorment una cambra magmàtica.

A banda de realitzar un treball de camp, el contacte directe i proper amb la Gemma Alías va permetre que els alumnes de 1r de Batxillerat coneguessin de primera mà diferents àmbits de treball en geologia, i les seves múltiples aplicacions en construcció, enginyeria, mineria, predicció de riscos, avaluació d’impacte ambiental, entre d’altres.

Però sobretot, la sortida de camp a Collserola va permetre contextualitzar en la natura els aprenentatges sobre roques, falles, deformacions i fractures in situ. A més, els alumnes van poder gaudir d’un clima esplèndid i d’una experiència d’aprenentatge molt més vivencial que la que experimenten a l’aula en el dia a dia.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *