Venda de trivials i donatiu a Ràpita Felina i Engrescats

Ramon Vernet

Avui 4 de juny els alumnes de 1r d’ESO de l’institut els Alfacs han recollit els fruits de la feina feta durant tot els curs en la matèria optativa de treball per projectes.

A primera hora del matí, un equip format per alumnes de totes les classes de 1r ha instal·lat dues parades al pati de l’institut, just davant de l’entrada del centre, per poder vendre els trivials artesanals de temàtica animal que han elaborat entre tots els alumnes en els últims mesos. En total hi havia una trentena d’exemplars de trivial que es venien a 10 euros la unitat. Les persones interessades havien de fer reserva prèvia del seu joc de taula a través d’un correu electrònic habilitat expressament per fer aquests tràmits.

La gestió prèvia de les reserves i l’atenció als compradors a la parada l’han dut a terme els mateixos alumnes i, en menys d’una hora, tots els exemplars de trivial s’han exhaurit. Els compradors han pogut escollir la versió de trivial que més els agradava, ja que tots tenien un disseny únic i diferent dels altres.

Més tard aquest mateix matí, els alumnes han fet un donatiu dels diners recollits en la venda dels jocs de taula als representants de les associacions Ràpita Felina i Engrescats, que han visitat el centre. Aquestes associacions ens van fer fa uns mesos unes xerrades molt interessants en què ens van explicar la tasca que duen a terme i la manera com s’organitzen, xerrades que van motivar els alumnes per fer jocs de taula amb la intenció de recaptar diners per fer-los un donatiu i ajudar-los.

A més dels diners recollits en la venda dels trivials solidaris, els alumnes de 1r d’ESO han fet donatiu a aquestes associacions dels diners que es van recollir durant la diada de Sant Jordi a les parades de llibres solidaris, punts de llibre i imants de nevera artesanals elaborats per alumnes d’altres cursos de l’institut. En total, s’ha pogut fer una donació de 305 euros a cada associació. Els alumnes i professors de l’institut estem molt satisfets d’haver pogut ajudar aquestes associacions i estem segurs que sabran treure el màxim partit de la donació per ajudar els animals que més ho necessiten.