PROVES CANGUR 2021

Sofia Gozalbo

El passat 18 de març els alumnes que cursen ESO i Batxillerat van participar a les Proves Cangur. Es tracta d’un concurs de matemàtiques realitzat a més de 30 països que té com a objectiu fomentar l’interès en les matemàtiques entre els joves.

Consisteix en un test de trenta preguntes, distribuïdes en tres grups, cada un d’aquests té un valor i aquest depèn del seu nivell de dificultat. Les preguntes són de resposta múltiple on només n’hi ha una de correcta, els errors descompten punts i el temps màxim per realitzar la prova és de 75 minuts. Cada participant té 30 punts al començament, per tant el mínim nombre de punts amb els quals es pot acabar és 0. La puntuació màxima és 150 punts.

Les competències que es posen a prova en el Cangur són una combinació entre la lògica i les matemàtiques, no únicament el coneixement de fórmules. Si agraden les matemàtiques i el fet de ser una persona competent en aquest àmbit, és una oportunitat que no s’ha de rebutjar, ja que és una manera de posar a prova el propi nivell en el camp lògic i matemàtic i veure la posició dels propis resultats envers tots els alumnes participants d’arreu de Catalunya.

Malauradament l’aforament d’aquest any ha estat reduït per complir amb la normativa COVID. Esperem que en edicions  futures puguin participar tots els alumnes que així ho desitgin.

Al collage es poden veure els participants del centre que han obtingut el millor resultat en el seu nivell.