TALLER DE RÈPTILS

Irene Gilabert, Núria Pau i Milena Rot

Divendres 12 de Novembre Josep Maria Soriano va oferir a l’alumnat de 1r d’ESO un taller de rèptils on van poder observar i interactuar amb aquests animals, fixant-s’hi en com és la seva pell, la seva textura, si són escamosos o llisos, si la pell és dura o tova, el seu cos fred, etc …

Alguns dels animals que es van poder estudiar són:

Macroclemys. Tortuga d’aigua. Considerada la tortuga d’aigua dolça probablement més gran del món. En estat adult aconsegueix uns 80 Kg de pes. Té una de les 10 mossegades més potents del món animal.

Pardalis. Tortuga de terra africana, la quarta més gran del món, pesant d’adulta uns 30/40 kg de pes

Pogona. Llangardaix d’aparença agressiva, però en realitat molt dòcil. Té com a curiositat el seu cos aspre.

Lampropeltis. Típica serp inofensiva, molt coneguda com a falsa coral, per la seva semblança en els colors a la terrible Coral.

Camaleó. Especialment curiosos els seus ulls, que giren en qualsevol direcció.

Pitó Mourus. L’estrella de tota la mostra, tant per a alumnes com per a professors, sense ser de les més grans, és aquesta serp, la qual pesa uns 20 kg.

Dendrobates. La famosa granota punta fletxa, a la natura se la considera un dels vertebrats més verinosos del món.

Bombina. Molt curiosa entre els alumnes pel color de la seva panxa. Aquesta granota, quan es veu amenaçada, es dóna la volta mostrant la seva panxa, perquè el depredador es pensi que és una granota verinosa, quan en realitat és totalment inofensiva.

Es va incidir molt sobre l’error cada vegada més habitual de pensar que aquests animals es poden tenir com a mascotes i com al poc temps s’adonen que això no és possible i acaben sent abandonades a la natura, creant seriosos problemes en un entorn que no és l’adequat, ja que tots aquests animals són el que anomenem espècies invasores.