SORTIDA A VALLS (RUTA NARCÍS OLLER I ESPAI ESTUDIANT)

Dijous 14 de març els alumnes de 4t d’ESO que l’any vinent cursaran batxillerat van poder visitar el 19è Espai de l’Estudiant de Valls. La resta d’alumnat que faran cicles l’any vinent podran visitar aviat el Fòrum Jove d’Amposta. A més de visitar l’Espai de l’Estudiant, vam poder realitzar la ruta literària Narcís Oller.

Cal destacar que es tracta d’una sortida profitosa tant per un aspecte com per l’altre. Quant a la informació d’estudis superiors, hi havia molts stands de diverses universitats d’arreu de Catalunya. Cal dir que la més visitada fou la de la URV. Tot i que l’alumnat de l’INS Els Alfacs va aprofitar per recollir informació de moltes més universitats: Pompeu Fabra, Universitat Autònoma de Barcelona, Politècnica de Barcelona, Universitat de Barcelona…

Pel que fa a la ruta literària, vam poder visitar els llocs més emblemàtics i relacionats amb l’autor Narcís Oller. Des de la casa natal, la casa de l’oncle i cosí Yxart, el carrer de la Cort, l’església Sant Joan, la plaça de l’Ajuntament, la sala de plens… Cal dir que Narcís Oller va ser l’autor de novel·les més important de la Renaixença, tenint en compte que la novel·la més significativa anterior a les d’ell fou Tirant lo Blanch de Joanot Martorell al segle XV. Narcís Oller va estudiar dret i el fet d’estar amb contacte amb els tribunals i els judicis li va permetre de recollir material suficient per a les seues novel·les. No tot fou èxit, ja que arran de la novel·la Vilaniu va resultar un autor bandejat pels propis vallencs a causa de la crítica social que apareix en la novel·la d’aquesta ciutat del Baix Camp.

Una sortida que repetirem en properes edicions.