Setmana dels residus

Comissió Escoles Verdes.

El nostre institut ha estat acreditat per a la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, que s’organitzarà en més de 43 regions d’Europa al llarg de la setmana del 17 al 25 de novembre del 2018.

Si reciclar és important, encara ho és més reduir els residus que generem i una de les millors maneres és reutilitzant els materials. És per això que des de la comissió escoles Verdes proposem a l’alumnat utilitzar materials reutilitzables per portar l’esmorzar. Per incentivar-ne l´ús, l’alumnat que dijous 22 i divendres 23 de novembre porte l’esmorzar en embolcalls reutilitzables (carmanyola o Boc’n Roll) serà convidat a un suc o tallat/cafè el mateix dia.

D’altra banda, també participarem en el projecte mobilitza’t per la selva que pretén ajudar ala conservació dels hàbitats del ximpanzés, molt malmesos per l’extracció del mineral coltan, Precisament reciclant els mòbils usats per extreure el coltan que hi contenen podem col·laborar. Així doncs, demanem a les famílies que tinguen mòbils per reciclar que els porten a consergeria on trobaran un contenidor per reciclar-los com el de la imatge de sota. Després els farem arribar a l’organització Jane Goodall Institut i per cada 30 mòbils recollits aconseguirem l’apadrinament d’un ximpanzé acreditat pel mateix .

Finalment, els alumnes del CFGS d’Educació i Control Ambiental realitzaran un taller de reciclatge de tetrabriks amb els alumnes de 1r d’ESO on es transformaran en moneders.

Agraïm la vostra col·laboració i us animem a participar en la construcció d’un món més sostenible.