PRESENTACIÓ AL MUSEU DE LA MAR DE L’EBRE DELS TREBALLS DE RECERCA ’18 D’ÀMBIT LOCAL

Aquesta tarda a les 19:30 els alumnes de l’institut Els Alfacs amb la col·laboració de la regidoria de’Ensenyament i de Cultura de l’ajuntament de la Ràpita presentaran els treballs de recerca d’àmbit local (Regressió del Delta de l’Ebre. de Júlia Álvaro, Les ones dibuixen el fons marí de Frank Brunet, L’arròs al Montsià de Mar Bo i L’etapa periodísitca de Sebastià Juan Arbó de Nerea Lara) al Museu de la Mar de l’Ebre de Sant Carles de la Ràpita.

Regressió del Delta de l’Ebre. Mort de la nostra economia?

Júlia Álvaro

En aquest treball es fa una anàlisi amb les dades que es tenen actualment de quin impacte econòmic tindrà aquesta regressió a mig i llarg termini, vist des de les diferents activitats econòmiques de la nostra zona, agricultura, pesca, aqüicultura, salines, turisme, infraestructures, etc, a més d’altres tipus d’anàlisi.

Les ones dibuixen el fons marí

Frank Brunet

El TdR consisteix a cartografiar la badia dels Alfacs, a través de diferents sondes ( temperatura, pressió, …,) per mitjà d’un dron per tal que ho puguin aprofitar els sassieros així com millorar la producció de musclos a la zona.

L’arròs al Montsià

Mar Bo

Estudi d’un any de procés al camp d’arròs, passant per totes les fases de producció, preparació del sol i sembra de l’arròs, fins al seu envasat, seguint tota la traçabilitat del producte.

Pensaments inèdits de Sebastià Juan Arbó (L’etapa periodística de l’escriptor)

Nerea Lara

Sebastià Juan Arbó és un dels escriptors més emblemàtics de les nostres terres. Se’l coneix com a autor de novel·les de renom com Terres de l’Ebre o La Masia, tanmateix en aquest treball de recerca l’alumna fa un recull dels articles periodístics que va anar publicant a La Vanguardia. Faceta desconeguda i inèdita que obre la porta a analitzar la seva perspectiva sobre diversos aspectes de la societat del moment. (1952-1981)

Us hi esperem!!