NOMÉS IL·LUMINAT PER SA CEGUESA DE MIQUEL REVERTÉ

Diana Mihaela Popa

Aquest primer trimestre els alumnes de 4t d’ESO han pogut gaudir de l’obra literària Només il·luminat per sa ceguesa, premi de narrativa Armand Quintana de la ciutat de Calldetenes de l’any 2013. Aquesta novel·la és de l’escriptor i professor rapitenc Miquel Reverté Aguilar.

Amb el motiu de la lectura del seu llibre, es va organitzar una xarrada molt interessant per als alumnes de quart, en la qual es van tractar molts temes. L’autor ens va revelar per què gran part dels personatges principals del seus relats tenen alguna mena de discapacitat i és per poder tenir més empatia i connectar millor amb ells. Hem pogut observar que l’acció transcorre a Santa Maria d’Atipar, que ja va sortir a la seva anterior novel·la Cròniques d’una mar desapareguda, que en realitat és un palíndrom que fa referència a la Ràpita. Si comparem els dos llibres podem veure que l’anterior novel·la anava dedicada al món de la mar i aquest cop l’escriptor ha volgut fer homenatge a la pagesia.

El tema que més va interessar als estudiants fou sobre l’escriptura d’una obra literària, i van fer moltes preguntes relacionades amb el procés creatiu que hi ha al darrere d’aquest llibre. L’autor reconeix que és prou complex això d’escriure un llibre, però no s’ha de tenir mai por d’escriure i dels possibles bloquejos que ens esperen.

Ha estat un plaer poder llegir un llibre d’un escriptor rapitenc com a lectura obligatòria aquest curs i esperem poder llegir més obres d’en Miquel en un futur molt pròxim.