MUSEU DE LA CIÈNCIA I DE LA TÈCNICA DE CATALUNYA (TERRASSA)

La setmana passada l’alumnat de 3r d’ESO van visitar el Museu de Terrassa dedicat a a ciència i la tecnologia, acompanyats pels professors del departament de Tecnologia de l’INS Els Alfacs.

El Sistema Territorial del mNACTEC aspira a composar la millor explicació museogràfica del procés d’industrialització de Catalunya i esdevé un dels principals actius de la cultura catalana contemporània, així com una gran aliança per a la difusió dels valors de la innovació com a motor social i econòmic. Cadascun dels museus ressalta la seva pròpia singularitat, amb la finalitat de conservar, investigar i posar en valor el patrimoni moble i immoble que conserva, per tal de treballar una part del territori o un aspecte de la industrialització a Catalunya. La coordinació entre els diversos museus del Sistema del mNACTEC es realitza mitjançant els programes d’arquitectura, de conservació i restauració, de difusió i exposicions, de turisme, d’acció educativa i, de ciència i medi ambient. A través d’aquests museus i centres patrimonials us proposem “26 Museus per a les escoles”, la millor oferta educativa per a conèixer de prop el procés d’industrialització a Catalunya.