LLEGIR PER EMPODERAR: AMB VEU DE DONA

L’alumnat de 3r i 4t van participar a l’acte institucional organitzat per l’ajuntament per commemorar el Dia Internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones. L’acte va tenir lloc a la biblioteca municipal i els alumnes van llegir tres fragments literaris del llibre de Maria Barbal Pedra de tartera, de Mercè Rodoreda el conte “Zerafina” del llibre La meva Cristina i altres contes i de Víctor Català (Caterina Albert) “L’àvia del Met de les Conques” del llibre Drames rurals. Tres textos per reflexionar sobre els greuges i abusos que han patit les dones al llarg de la història i també per veure dones lliures en contextos complexos i asfixiants en els quals són capaces de recuperar l’autoritat femenina i la llibertat de ser.

Els alumnes participants van ser Núria Fuia, Guillem Solano, Selena de la Rosa, Natàlia Ferré, Joana Salvadó, Bruna Navarro, Laia Jiménez, Thais Fuentes i Marc Vizcarro.

També vam poder veure el ball del fandango amb Maso Tomàs i Núria Curto i l’actuació de Natàlia Guart com a representant del grup de teatre municipal Xip Xap.

D’altra banda, i com tots els anys, vam rebre l’ajuda de la tècnica d’Igualtat de l’ajuntament de la Ràpita.