LA MEUA REGLA, LES MEUES REGLES

El projecte ‘La meua regla, les meues regles’ va arribar divendres 27 de maig i dimecres 1 de juny als 140 alumnes de 3r d’ESO de l’institut Els Alfacs de la Ràpita. La iniciativa, d’Igualtat i Feminismes, consisteix en repartir copes menstruals, bragues i compreses reutilitzables, però també es pretén realitzar una sessió formativa sobre educació menstrual. Una xarrada que els alumnes han rebut amb interès.

I és que aquest taller permet trencar amb els tabús al voltant de la menstruació, sobretot en nois.

Des d’Ensenyament destaquen la importància d’aquestes xarrades per normalitzar situacions com la menstruació. L’acció també inclou el repartiment de productes reutilitzables, que permet reduir el que es coneix com la ‘pobresa menstrual’.

El programa s’ha iniciat a 24 centres de tot Catalunya.

Article de Sílvia Alarcón