Intercanvi Brives-Charensac

Dijous 1 de desembre a les 19 h ha tingut lloc al centre  la 1a reunió amb els pares interessats en participar en l’intercanvi amb el poble francès agermanat amb la Ràpita, Brives-Charensac. Han participat els professors Cinta Blanch (professora de francès), Núria Balagué (coordinadora d’activitats extraescolars) o Joan Faus (Cap d’estudis adjunt).

S’ha explicat el programa, tot i que està pendent de concretar. Farem aquí un petit resum per als pares interessats que no han pogut assistir.

Està adreçat als alumnes de 2n d’ESO. Aquest curs, al maig del 2017, vindrien els alumnes francesos de dijous de vesprada a dilluns de matí. Per als pares l’estada dels alumnes francesos no suposarà cap despesa més enllà de donar manutenció a un nou membre familiar. Durant aquest temps l’alumne acollit farà la mateixa vida que l’alumne acollidor (vindrà a classe divendres, farà les activitats programades dissabte i dilluns de matí, i diumenge farà el que la família tinga per costum fer). Es busca que l’alumne francès conega de primera mà com és la vida d’una família catalana així que no s’0ha de fer res d’especial.

El curs vinent, també cap al maig del 2018, els alumnes que aquest curs han acollit, aniran a Brives-Charensac, també de dijous a dilluns, a la casa de l’alumne que prèviament havien acollit. El viatge a França serà en autobús. El cost estimat del viatge no es pot saber encara, però rondarà els 80-100 € i serà l’única despesa.

Des del centre considerem aquest intercanvi molt beneficiós per a l’alumne tant en l’aprenentatge de llengua francesa com en la convivència amb una altra cultura i ajuda als alumnes a espavilar-se lluny del confort de la família pròpia.Els recomanem vivament la participació.

Els pares que estiguen interessats han d’indicar als seus fills que avisen a la professora Cinta Blanch del seu interès en participar a l’intercanvi. La propera reunió serà cap al febrer, però ja avisarem amb temps suficient.