FOTOGRAFIA MATEMÀTICA, SANT JORDI 2021

Us adjuntem enllaç amb totes les fotografies del concurs de fotografia matemàtica i les fotografies que encapçalen l’article són les premiades al concurs de Sant Jordi de l’INS Els Alfacs.

Diuen que les matemàtiques es poden trobar arreu i que es pot emprar per explicar molts aspectes de la nostra vida diària. Ens passem la vida envoltats d’elements que s’han construït o realitzat gràcies a aquesta ciència. El món està compost per línies, corbes, punts, formes geomètriques. Per això és lògic que fins a la fotografia matemàtica hi hagi avui dia.

De fet, alguns dels moviments artístics més importants (com pot ser el cubisme) es caracteritzen per realçar aquestes factors geomètrics en la realitat. Els edificis que ens envolten són el millor exemple de com les matemàtiques ens ajuden a construir les nostres vides. A més, en els edificis que ens envolten podem trobar les millors inspiracions per a les imatges que vulguem prendre.

La fotografia sol encarregar de retratar l’entorn, la realitat que ens envolta. És inevitable, així, que en aquestes imatges apareguin conceptes com simetria, proporció àuria, perspectiva, angles, fraccions, etc. que comparteixen tant la fotografia com les matemàtiques.

Una imatge pertany a la fotografia matemàtica quan el seu contingut té a veure, de forma evident, amb algun aspecte matemàtic. És a dir, si s’aprecia clarament l’element matemàtic. Bé pot ser aritmètica, geometria, numeració, divisibilitat, una sèrie, un teorema, simetries, girs, mosaics, etc.

 

A dia d’avui són bastant abundants els concursos de fotografia matemàtica en instituts i escoles per fomentar, precisament, l’interès cap a aquesta matèria. Càmera en mà, els estudiants surten al carrer a tractar d’identificar els elements matemàtics més atractius per a ser fotografiats. No és tasca senzilla, ja que en qualsevol cantonada poden trobar alguna cosa que sigui subjecte de ser retratat.

 

Kristian Maurici (2n ESO) “Visio iso-cel angular”

Gerard Navarro (4t ESO ) “Punt de fuga”

Enric Chust (2n Batxillerat) “Tessel.lant el cercle”.

 



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>