FEM RECERCA A LA URV

José Vicente Gaspar

Cliqueu aquí per veure totes les fotos.

El dia 5 de desembre els alumnes de 1r i 2n del batxillerat cientifico-tecnològic van realitzar diferents tallers dintre del programa “Fem Recerca!” de la URV adreçat a estudiants de secundària.

L’alumnat de Química va realitzar la pràctica Pura cafeïna on, mitjançant processos químics, van extraure la cafeïna de diferents begudes (cafè, te…) per després identificar-la i quantificar-la utilitzant la tècnica de cromatografia líquida.

D’altra banda, l’alumnat de Tecnologia Industrial va participar en el taller Robots+IA on van construir i programar robots, van treballar amb sensor biomètrics i van dissenyar una casa domòtica.

Aquestes activitats estan adreçades a despertar vocacions, a incentivar l’interès per la recerca i la seva aplicació, pels estudis universitaris, així com exemplificar la seva viabilitat i importància, i les múltiples aplicacions que el coneixement ofert per un títol genera en l’àmbit de la recerca.