BORSA DE BARCELONA I SUCURSAL BANC D’ESPANYA

Aida Martorell

Raül Vidal

Isabel Casanova

Dijous 25 de gener un grup d’alumnes de 1r i 2n curs del CFGM d’Administració i Gestió, juntament amb els alumnes de Batxillerat Econòmic, van fer una sortida a Barcelona per visitar la Borsa de Barcelona i la sucursal del Banc d’Espanya, acompanyats pels professors Isabel Casanova, Aida Martorell i Raül Vidal.

A les 10h van visitar la seu del Banc d’Espanya situada a la plaça Catalunya. En una de les sales de la segona planta de l’edifici el mateix director de la sucursal els va oferir una xerrada sobre l’origen i les funcions del banc, el sistema monetari, la política monetària, l’euro, etc. La xerrada fou força interessant i entretinguda però van trobar a faltar un petit recorregut per alguna de les deu plantes i tres soterranis que té l’edifici de 27.600 m2.

A les 12:30h van començar la visita a la Borsa de Barcelona, situada al passeig de Gràcia, número 19 a uns 500 metres aproximadament de la sucursal del Banc d’Espanya que acabaven de visitar. La visita pel parquet fou guiada per un dels becaris del departament de visites que els va oferir una amena explicació sobre com està integrada la societat Bolsas y Mercados Españoles (BME), el funcionament general de la borsa de valors, la informació que apareix en les pantalles, els índex més influents dels mercats europeus i internacionals, les transaccions als mercats borsaris, els mercats de divises, així com la importància de la immediatesa en la informació. Aquesta visita va despertar la curiositat d’alguns dels alumnes vers les empreses que formen part de l’IBEX 35 i altres dades interessants.

La valoració que fan els professors acompanyants d’aquesta sortida és molt bona. Es va apropar els alumnes a la realitat existent d’aquells conceptes teòrics que estudien a l’aula i d’aquesta manera li donen un significat pràctic i de concreció a allò que han après prèviament. A més, la sortida va servir també per posar en pràctica el bon comportament i el saber complir els protocols fora de l’aula i, en concret, les normes específiques dels llocs visitats, així com també per fomentar la convivència i les relacions entre companys. En definitiva, una sortida que qualifiquen de ‘Bé, Bé i BÉ’.