ANSIETAT ENFRONT ELS EXÀMENS A CÀRREC DE CYNTHIA DEL PINO

Borja Benavent

Dilluns 24 d’octubre la psicòloga del CAP Cynthia del Pino va fer una xarrada a l’alumnat de 2n de batxillerat de l’institut dels Alfacs.

Es tracten d’unes xarrades que formen part del Programa Salut i Escola (PSiE) per tal de millorar la salut dels adolescents mitjançant accions de promoció de la salut, de prevenció de les situacions de risc i d’atenció precoç per als problemes relacionats amb la salut mental, la salut afectiva i sexual, el consum de drogues, alcohol i tabac, en col·laboració amb els centres educatius i els serveis de salut comunitària presents en el territori.

El fet d’afrontar l’ansietat enfront els exàmens és una problemàtica bastant comuna que viuen la majoria d’ells i elles en el dia a dia i que, en general, es parla bastant poc sobre el tema.

L’alumnat coincideix que la xarrada ha estat útil i interessant, en especial quan s’han treballat les eines i les tècniques per controlar l’ansietat. Algunes d’aquestes eines han estat posades en marxa a l’activitat de mindfulness, la qual els ha semblat enriquidora i els ha permès gaudir d’una petita estona de relaxació que han valorat positivament.

Els estudiants també han comentat que es podria aprofundir en aquest tipus de xarrades i en tractar més aquesta problemàtica.