Construint somnis

Divendres 17 de febrer i dimecres 22 de febrer l’alumnat de 3r d’ESO B i 3r ESO A, respectivament, ha tingut l’oportunitat de compartir una classe amb Joan Cartes, president de l’Associació d’Artesans de la Ràpita. En aquesta classe Joan Cartes els ha explicat la seva passió per l’artesania i en concret per totes les maquetes que ha fet al llarg dels darrers 6 anys. Els ha explicat els primers passos per construir una maqueta, quins materials fa servir (sobretot reciclatge), el temps que inverteix en cada maqueta, els seus projectes futurs… Ha recalcat que seria bo que deixessin durant una estona els mòbils i provessin a invertir el temps a treballar en qualsevol dels oficis artesans que malauradament s’estan perdent. I els ha animat, en un futur, a formar part del gremi.

Aquesta activitat té relació amb el projecte de la matèria de tecnologia que estan duent a terme els alumnes durant aquest curs. El projecte, que estan realitzant per grups, consisteix a dissenyar un habitatge per anar els caps de setmana i durant les vacances. Han de tenir en compte certes consideracions a l’hora de fer el disseny de la casa: situació de la casa (platja, muntanya…), mides màximes (superfície total recomanada de 100 a 120 m2), ha de tenir cuina, menjador, cambra de bany i dues, tres o quatre habitacions, totes les habitacions han de tenir ventilació directa a l’exterior i, si l’habitatge té més de tres dormitoris, ha de tenir bany i lavabo o dos banys complets.

Els objectius del projecte són que l’alumnat representi els diferents plànols emprant l’eina de disseny assistit per ordinador LibreCAD, interactuï amb el món que l’envolta, aprengui a treballar en equip i exerciti la seva creativitat.