Farmaestiu dia 1

EL PRIMER DIA DELS ALUMNES DE  1r DE BATXILLERAT DEL’INSTITUT AL FARMAESTIU

Farmaestiu 1

En aquest article ens expliquen les pràctiques que van fer el primer dia i que han trobat més interessants.

Hem començat fent una xerrada comuna a tots els alumnes apuntats sobre la història del món farmacèutic i ens han donat una bossa amb un dossier amb tota la informació sobre el que farem tots els dies.

Després ens han dividit en dos grups, un grup hem fet un taller de parasitologia i l’altre ha estudiat la fisiologia del moviment.
TALLER DE PARASITOLOGIA

Després de la xerrada hem fet un taller de parasitologia observant diferfarmest2ents paràsits amb el microscopi i ens han explicat com poden entrar dins del nostre cos i en quin indret del planeta els podem agafar.

Hem vist paràsits com la leishmania infantum, plasmodium, shistosoma, giardia taenia i anisakidae, entre d’altres.

FISIOLOGIA DEL MOVIMENT I ELECTROMIOGRAMA

El primer dia vaig fer la pràctica de fisiologia del moviment i electromiografia. Em va semblar molt interessant, fins ara és el que més m’ha agradat. La pràctica consistia en una explicació prèvia sobre com s’origina el moviment d’un múscul, ens van explicar que els neurotransmissors que es transmetien entre la membrana de la cèl·lula muscular i de la neurona motora, provocava un canvi de polaritat. Normalment l’interior de la cèl·lula és negatiu i l’exterior positiu, però això canvia quan es transmet el senyal per a moure un múscul, així que d’aquesta manera vam poder calcular la variació de Mv quan es dóna la flexió-extensió, concretament del colze. Vam calcular també mitjançant un dinamòmetre la força màxima en el braç dominant i en el no dominant i establir una relació entre la força i el electromiograma. º

La primera pràctica tenia com a objectiu determinar l’activitat elèctrica de diferents músculs que han estat estimulats per les motoneurones corresponents. Bàsicament el que vam fer va ser col·locar tres elèctrodes al bíceps (extensió-antagonista, flexió-agonista) i en el tríceps (extensió-agonista, flexió-antagonista) i vam poder observar mitjançant una gràfica la diferencia de activitat elèctrica que es dóna en cada moviment. També vam fer el mateix amb peses de diferents kilograms per tal de poder relacionar la activitat elèctrica amb l’esforç que s’ha de fer.

La segona pràctica es tractava de contraure i relaxar el puny amb el dinamòmetre agafat per observar i quantificar la força, també es van utilitzar tres elèctrodes els quals es van col·locar en el avantbraç.

Per últim, vam fer un electromiograma d’un moviment involuntari. Primer vam diferenciar com es moviment reflex i les seves propietats, respecte a les del moviment voluntari.

Aquesta tercera pràctica tenia com a objectiu determinar l’activitat elèctrica de diferents músculs que han estat estimulats per les motoneurones corresponents. Vam poder visualitzar l’activitat elèctrica i la tensió desenvolupada per diferents múscul durant la realització de diferents exercicis musculars..

El procediment consistia en col·locar tres elèctrodes al bessó i amb un martell donar un cop al tendó d’Aquil·les per tal de obtenir els canvis en el electromiograma com a conseqüència de la contracció dels músculs.

moviment braç Júlia