L’institut

L’institut d’Alella és un centre català, aconfessional, laic, no sexista, participatiu que fa seus els principis i els valors d’integració, solidaritat i respecte a les persones i el medi ambient; obert a aquelles iniciatives l’objectiu de les quals sigui la millora de l’ensenyament i de les relacions humanes.

La comunitat educativa de l’INS Alella té com a finalitat aconseguir la millor qualitat possible en l’educació dels nostres alumnes. Per aconseguir-ho pretenem realitzar una acció educativa adequada a les característiques actuals i previsibles del nostre entorn.

Podeu consultar el projecte educatiu del centre clicant aquí.

Aproximació breu a la història del centre.

L’institut d’Alella neix l’any 1987 com a extensió de l’Institut Mediterrània del Masnou per donar servei a les poblacions d’Alella i Teià. Inicialment el centre compta amb tres grups de 1r de BUP,  117 alumnes, 7 professors i 1 conserge que s’establiran en dos barracons prefabricats -les anomenades carinyosament Barraques per la comunitat educativa del centre del moment – situats a la zona d’actual poliesportiu municipal.  Els quatre anys posteriors a la seva obertura, el centre només ofereix estudis de primer i segon de BUP amb alumnes procedents de l’Institut Mediterrània.

Durant el curs 1991-92 el centre es trasllada a l’avinguda del Bosquet, al lloc on ara hi ha la llar d’infants.  Es passa de dos a quatre barracons i s’augmenta l’alumnat. És aleshores, també, quan l’alumnat pot acabar els seus estudis a Alella sense haver-se de desplaçar al Masnou.

L’any 1993 s’inicien les obres de l’actual edifici i el trasllat definitiu es fa el desembre de 1994. S’inaugura oficialment l’octubre de 1995.  D’aleshores ençà, i amb més de 30 anys de servei a la comunitat, el centre ha anat creixent. S’hi pot cursar ESO, Batxillerat (modalitats científica, tecnològica, social i humanística), un Cicle Formatiu de Grau Mitjà d’Activitats Comercials i el Cicle Superior de Publicitat i Màrqueting.

D’uns cursos ençà també oferim els  programes de formació i inserció (PFI),  dirigits a joves d’entre 16 i 21 anys que no han finalitzat l’ESO.

A l’INS ALELLA oferim els PFI – PTT del Baix Maresme que són els següents:

• Auxiliar d’hoteleria, cuina i serveis de restauració
  • Auxiliar de vendes, oficina i atenció al públic