Classe magistral amb Oriol Artigas

El divendres, els alumnes de grau superior en el marc de la matèria de difusió i comunicació del territori, van tenir una experiència enriquidora amb una classe magistral sobre la DO Alella, dirigida per l’enòleg Oriol Artigas. La jornada va començar amb una classe teòrica detallada, en la qual es van abordar aspectes rellevants sobre la DO Alella, incloent-hi la seva història, la descripció de la regió, la peculiar topografia i les varietats de raïm que s’hi poden trobar. A més, es va proporcionar una visió completa sobre les diferents fases de la producció del vi. Posteriorment, els alumnes van tenir l’oportunitat d’immersar-se en la part pràctica de la sessió, la qual va incloure una anàlisi sensorial i un tast de vins.

Un aspecte interessant va ser l’exercici d’identificació d’aromes, en què els alumnes van ser desafiats a reconèixer nou aromes tant del món del vi com de la gastronomia habitual, tot això, sense veure els productes. Aquest exercici va contribuir a afinar els sentits i ampliar el coneixement dels participants en el camp de la degustació.

Finalment, es va dur a terme l’anàlisi de quatre vins, dos provinents de la DO Alella i dos de la DO Penedès, permetent als alumnes comparar i contrastar les característiques de cada DO. L’experiència va concloure amb la gratitud i enriquiment per part dels alumnes, ja que va ser una oportunitat única de coneixement i descobriment del món del vi. @oriol.artigas #DOAlella #FPINSAlella #Alella