AFA INS ALELLA

Qui som?

L’AFA és l’Associació de Famílies de l’institut, una associació compromesa amb la millora de l’educació dels nostres fills i filles i del seu centre educatiu.

Què fem?

• Col·laborem amb el centre i donem suport als alumnes i a les famílies.
                                  • Coordinem les nostres activitats tant amb el centre educatiu (Institut i Cantina) com amb el municipi (Ajuntament, Espai Jove i Consell de poble).
                                  • Participem en accions solidàries.
                                  • Donem suport a la utilització de noves tecnologies (TIC i TAC), a la biblioteca, fem classes de reforç i tallers per a alumnes i famílies.
                                  • Juntament amb la direcció, ens encarreguem d’organitzar les festes de graduació de 4t d’ESO i de 2n de batxillerat.

Els nostres projectes:

• El curs 2015-16 vam dur a terme el projecte “Aula d’idiomes”, un espai interactiu per a l’aprenentatge d’idiomes, amb el qual es vol millorar la comprensió, l’expressió oral, l’ortografia i la comunicació dels diferents idiomes impartits al centre.
    • Projecte de reutilització de llibres amb l’empresa IDDINK, que es va iniciar el curs 2017-18.
    • Projecte Cantina: El menjador escolar és un servei complementari i no obligatori que ofereix l’institut.  Portem la gestió de la contractació de la Cantina i participem en la comissió gestora de la mateixa amb membres de la comunitat educativa.
    • Suport a la biblioteca: Promovem l’ús de la biblioteca i proporcionem un servei d’aula d’estudi amb monitoratge, ampliant l’horari de permanència al centre.
    • Suport a l’aprenentatge: Proporcionem un reforç a l’aprenentatge en horari extraescolar, dirigit a alumnes de 3r i 4t d’ESO que tenen un ritme d’aprenentatge més lent però no formen part dels grups amb necessitats especials, i que tenen una economia familiar que no els permet afrontar classes de reforç (seleccionats pel centre).
  • TIC: Dotem el centre de material informàtic per ús de l’alumnat: ordinadors i  pissarres digitals.
    • Tallers: Per tal de col·laborar amb el centre en la difusió de coneixements de prevenció i/o en el desenvolupament d’habilitats, cada curs proposem diferents tallers per als alumnes i les famílies.
    • Protecció covid-19: Des del curs passat proporcionem a l’institut material per a la higiene i prevenció (mascaretes i gel hidroalcohòlic).
  • Escola verda: Col·laborem en la distribució a l’alumnat de 1r i 2n d’ESO de portaentrepans per reduir l’ús de plàstic i de paper d’alumini.

On ens podeu trobar

A través del nostre correu i de les xarxes socials intentem mantenir una bona informació per a les famílies, potenciant la comunicació transparent, puntual i activa.

Pàgina web: https://afa-ins-alella.webnode.es/

Correu-e: afainsalella@gmail.com