Bruna Crosas, 1r premi de la Societat Catalana de Química pel seu Treball de Recerca.

Bruna Crosas Martínez, alumna de 2n de batxillerat de l’Ins Alella, va recollir el dimecres 1 de juny el 1r premi pel seu treball de recerca Una pinzellada de blau. La ciència del pigment blau en l’art pictòric, atorgat per la Societat Catalana de Química als millors treballs de recerca.

En aquests premis es valora la qualitat i la presentació dels continguts, les idees innovadores, el treball experimental, el bon plantejament i el grau de dificultat de la recerca, i, d’una manera especial, l’originalitat i la capacitat creativa dels alumnes.

En aquest treball, la Bruna s’endinsa en el món de la ciència, de la història i de l’art de la ma dels pigments blaus. Extrau i sintetitza els pigments al laboratori, analitza les seves propietats i les compara amb els pigments industrials, i després els testa creant una obra pictòrica molt personal.

És un treball d’una gran qualitat, rodó i sobretot preciós en el fons i en la forma.

En l’acte, que va tenir lloc a la seu de l’Institut d’Estudis Catalans, els membres del jurat de la Societat Catalana de Química la van felicitar personalment tant pel treball escrit com per la presentació que va fer el dia de l’entrega del premi.

Ha estat un gran final després de molts mesos de treball incansable per part de la Bruna que ha rebut el premi amb gran il·lusió. Des de l’institut la felicitem per aquesta gran tasca i pel reconeixement tan merescut que n’ha obtingut.

Acabem de saber que la Bruna ha quedat finalista en dos premis més

Enhorabona, Bruna!