Cicles Formatius: Xerrades a la 24ª Setmana de la Ciència

Per l’alumnat de CF  es van fer el dies 21 i 22 de novembre dues xerrades tècniques a càrrec del personal de PlayOff, Sixtemas, i Tecnoproda. Les xerrades van servir per conèixer l’experiències dels emprenedors que tenen els fonaments de les seves empreses al món de la informàtica.

Ruben Celada, de PlayOff, ens va explicar com, amb una mica de sort i molt d’esforç, van trobar un nínxol tecnològic a les federacions esportives catalanes que va fer que el seu negoci, després d’aprendre de totes les seves errades, s’enlairés. Va mostrar com l’error és el millor mestre i com s’ha d’aprofitar per millorar.

Jorge Sixto de Sixtemas, un dels nostres exalumnes, ens va mostrar el seu software sobre Gestió de Residències i com es pot generar avui en dia un negoci tecnològic amb empenta i motivació.

Jordi Sans de Tecnoproda, per la seva banda, va exposar com cal generar les condicions per poder tenir la sort necessària per triomfar a un món molt competitiu i canviant.

Els tres ponents van coincidir en la immediatesa, volatilitat i necessitat de canvis que cada dia han d’afrontar als seus projectes. Van destacar també com en molts casos la formació base ha de ser reconduïda i millorada dia a dia amb esforç i dedicació personal de renovació i ment oberta a noves idees i noves tecnologies. Les tres empreses van motivar als nostres estudiants fent-los veure que les titulacions que obtindran els proporcionaran les claus d’un brillant futur professional.

Finalment, també vam aprofitar aquestes xerrades per presentar el projecte Europeu de mobilitat ERASMUS+ als nostres alumnes del matí. L’encarregat Oriol Torres, amb l’ajuda dels alumnes Marc Gil i Óscar Ortega, van fer arribar als seus companys els avantatges acadèmics, professionals i vitals que aquest tipus d’experiència proporciona a una persona si té l’empenta d’aprofitar aquestes oportunitats que el nostre sistema educatiu proporciona.

Des del centre, volem agrair als participants, Ruben Celada (PlayOff), Jorge Sixto (Sixtemas) i Jordi Sans (Tecnoproda),  la seva col·laboració en aquestes xerrades, tot desitjant que puguin participar en futures edicions.