Els alumnes de l’Aula Oberta han construït una bassa a l’institut

Hola a tots i totes, som els alumnes de l’Aula Oberta. Us volem presentar la bassa de l’Institut.

Al llarg d’aquest curs hem construït una bassa en el pati de primer i segon. El que volíem fer era alguna cosa nova, tots junts, i que no tinguessin els altres instituts, i per això ens vam decidir per una bassa.

20150519_105540

Al principi vam estar planificant  les característiques de la bassa, la ubicació, la profunditat, la forma. Després ens vam informar de quin tipus de flora i fauna hi podria viure, i com aconseguir-la. La nostra intenció era muntar un ecosistema.

Al desembre vam començar a fer l’excavació que va durar 3 mesos. Ho vam fer amb les eines de l’hort, el pic, les pales, les aixades i els rasclets. El que més ens va costar va ser quan vam fer el forat perquè allà van tirar les runes de les obres de l’institut i era tot grava.

Finalment vam omplir la bassa i vam plantar-hi diferents espècies de plantes aquàtiques, lliri groc, narcissos, boga, nenúfar…. Tot ha anat creixent amb la primavera, i aquests dies ja ha començat a florir el nenúfar!

També hem fet un blog de l’Aula Oberta, on de moment hi ha informació de la bassa.

Blog de la bassa de l’Aula Oberta

Nosaltres ens hem quedat sorpresos del que hem aconseguit. Esperem que us agradi i que gaudiu del nou espai!