Informacions sobre les Competències Bàsiques a 4t ESO, maig’23

Entre les mesures que s’han emprès per a millorar els resultats del sistema educatiu de Catalunya, el Departament d’Educació programa una prova d’avaluació externa de tot l’alumnat de quart curs de l’educació secundària obligatòria. És una activitat educativa i, com a tal, té caràcter obligatori, atès que està configurada com un dret i un deure dels alumnes.

Aquest curs, l’alumnat de 4t ESO farà les proves de Competències Bàsiques el mes de maig. La prova s’estructura en cinc parts:

• competència comunicativa lingüística en llengua catalana,
  • en llengua castellana i
  • en llengua estrangera,
  • competència matemàtica i
  • competència cientificotecnològica.

Com a novetat, aquest curs, els alumnes necessitaran un suport informàtic per descarregar-se el full de preguntes de cada prova. En canvi, el full de respostes el tindran a paper.

La prova es farà els dies 3 i 4 de maig de 2023 a tots els centres d’educació secundària obligatòria de Catalunya.