PROGRAMAME 2022, una altra vegada campions d’Espanya!

El passat dimecres 27 d’abril, vam celebrar la tretzena edició del nostre concurs intern de programació anual, CODEJAM, després de celebrar una altra en febrer. El concurs de maig té la particularitat de ser més relaxat i només per a alumnes de primer, i té un ambient més lúdic. Això no obstant, la competició va ser ferotge, amb dos equips empatats a la part de dalt amb 4 problemes resolts, l’equip guanyador madafaka_pamtuamacat, de 1r de DAM C, format per Lucas Lugo, Arnau Izquierdo i Joel Muñoz, i l’equip Llimaca, format per Alma Morante de 1r DAMviD, que va participar sola.

Aquest concurs, a més de ser una experiència diferent i motivadora pels nostres alumnes interessats en el món de la programació, també tenia com a objectiu preparar als equips guanyadors de l’anterior Codejam per al concurs PROGRAMAME organitzat per la Universitat Complutense de Madrid. No només és el concurs de programació més important d’àmbit estatal en el camp de l’FP, sinó que en general, és un concurs amb prestigi dins del món de la programació i amb un alt nivell de dificultat.

Equip “Equipo A”, format per Pol Gonzalo, Jonathan Santiago i Eloi Redondo.

Els resultats finals i les estadístiques generals les podeu trobar clicant aquí.

La Codejam va ser celebrada, com és habitual, en la nostra pròpia plataforma de programació JOEL, una plataforma de correcció de problemes creada pel nostre professor Marc Albareda.

Finalment, en acabar aquest concurs, i donat que aquest any es van eliminar les fases regionals, i es permetia dos equips a la final Espanyola de PROGRAMAME, participaven dos equips, el guanyador de la Codejam de Febrer, Equipo A, de 1r de DAMvi D, format per Pol Gonzalo, Eloi Redondo i Jonathan Santiago; i el segon classificat, forocoches, de 1r de DAM C, format per Isaac Gonzalez, Izan Mata i Noah Ramos

Equip forocoches, format per Izan Mata, Noah Ramos i Isaac González.

El dia 28 d’abril, es va disputar la final del PROGRAMAME amb 140 equips de tota Espanya de 49 centres educatius diferents. Donada la situació de pandèmia, aquesta vegada tots els centres vam ser seu del concurs, amb una connexió simultània centralitzada a la Universidad Complutense de Madrid i emesa en línia.

El concurs planteja 11 problemes que els alumnes han d’analitzar i resoldre en 3 hores, tot confrontant la seva solució a un test fent servir Domjudge. Els nostres alumnes de l’Equipo A, van resoldre 7 d’aquests problemes guanyant així el concurs.

És la segona vegada que l’Institut Sabadell es proclama campió d’Espanya, repetint el triomf de l’any anterior de l’equip “Los Creepypasta”, format per Adrián Moreno, Alejandro Campaña i Rubén Cosp de 2n DAM. Donem l’enhorabona a Pol, Eloi i Jonathan, per guanyar el concurs. Els tres alumnes tenen una llarga trajectòria a l’Institut, havent fet el Grau Mig de SMX abans d’arribar a DAMvi.

Volem destacar també el nostre altre equip, els forocoches, que van acabar a la posició 43 de 140, amb 3 problemes resolts, amb una participació més que digne. Ben segur que, igual que els seus companys, els espera un gran futur professional.

Podeu consultar tots els resultats finals i els problemes  clicant aquí

Aquesta és l’onzena edició del Programame, la novena en la qual l’Institut Sabadell participa, i la segona victòria després de guanyar Programame 2021