Guanyadors PROGRAMAME 2021!

El passat dimecres 21 d’abril, vam celebrar el nostre concurs intern de programació anual, CODEJAM, tot i la difícil situació en la qual estem aquest curs. Aquest concurs, a més de ser una experiència diferent i motivadora pels nostres alumnes interessats en el món de la programació, té com a objectiu seleccionar l’equip que participa en el concurs PROGRAMAME organitzat per la Universitat Complutense de Madrid (UCM). No només és el concurs de programació més important d’àmbit estatal en el camp de l’FP, sinó que en general, és un concurs amb prestigi dins del món de la programació i amb un alt nivell de dificultat.

Alumnes guanyadors a la CODEJAM, edició 2021

Al CODEJAM van participar alumnes de Grau Superior així com d’uns altres 6 instituts convidats. També van participar alumnes de Grau Mitjà. Al nostre centre, procurem posar en contacte als nostres alumnes de tots els nivells amb la programació per donar-los una millor formació i orientació. En total van participar un total de 30 equips. En aquest concurs els participants van disposar de 3 hores per resoldre 9 problemes de diversos nivells de dificultat. Els resultats finals i les estadístiques generals les podeu trobar clicant aquí.

Destaquem que en aquesta edició, vam substituir l’eina habitual de correcció que fèiem servir fins ara, el Domjudge. Aquesta vegada va celebrar-se en la nostra pròpia plataforma de programació JOEL, una plataforma de correcció de problemes creada pel nostre professor Marc Albareda.

Finalment, en acabar aquest concurs, i donat que aquest any es van eliminar les fases regionals, i es permetia dos equips a la final Espanyola de PROGRAMAME, van sortir dos equips guanyadors. Els equips eren: Los Creepypastas, format per Adrián Moreno, Alejandro Campaña i Rubén Cosp, i VocadilluDeQues que tenia com a components Oriol Porta, Miquel Domenech i Isaac García.

Los Creepypastas

Quedava la part difícil. Una setmana més tard, el dia 28 d’abril, es va disputar la final del PROGRAMAME amb 98 equips de tota Espanya de 52 centres educatius diferents. Donada la situació de pandèmia, aquesta vegada tots els centres vam ser seu del concurs, amb una connexió simultània centralitzada a la UCM i emesa en línia.

El concurs planteja 11 problemes que els alumnes han d’analitzar i resoldre en 3 hores, tot confrontant la seva solució a un test fent servir Domjudge. Els nostres alumnes, Los Creepypastas, van resoldre 9 d’aquests problemes guanyant així el concurs. A més, van ser els primers dels 98 equips en resoldre els problemes E,F i G. Donem l’enhorabona a Adrián, Álejandro i Rubén, els seus membres que han demostrat una gran capacitat programant. A alguns d’ells, ja se’ls veia venir a la seva etapa al nostre centre al cicle formatiu de Grau Mitjà amb participació en el concurs HPCodeWars.

VocadilluDeQues

Volem destacar també el nostre altre equip, els VucadilluDeQues, que van acabar a la posició 13, amb 5 problemes resolts, i destacant que va ser el primer equip del concurs a resoldre el problema A, amb una participació més que digne. De ben segur que, igual que els seus companys, els espera un gran futur professional.

Podeu consultar tots els resultats finals i els problemes  clicant aquí

Aquesta és la desena edició del Programame i la vuitena en la qual l’Institut Sabadell participa, i la primera que un equip d’alumnes del centre la guanya.

No podem deixar passar l’oportunitat d’agrair a tots els nostres docents que, any rere any, organitzen tot aquest projecte, Grego, Marc, Elena, Isabel, Eloi, David… i molts més que motiven als alumnes i cerquen millorar cada dia les habilitats dels nostres alumnes per tal d’oferir la millor experiència possible al nostre Institut.

Felicitats a tots! Campions!