Excursió Educativa al Museu MNACTEC: Alumnes de PFI i Primer de Grau Mitjà Descobreixen “L’Enigma de l’Ordinador”

El 19 i 20 de desembre de 2023, els alumnes de PFI i primer curs de grau mitjà van viure una jornada emocionant immersos en el fascinant món de la història de l’ordinador durant la seva visita al Museu MNACTEC. Acompanyats per un monitor, els estudiants, que van fer la visita com a part del mòdul de muntatge, van tenir l’oportunitat d’explorar les arrels de l’evolució de les eines de càlcul, des de les seves modestes originis fins a l’actualitat tecnològica.

La jornada va començar amb una benvinguda al museu, on el seu monitor va guiar els alumnes a través dels diversos espais dedicats a les diferents èpoques de la història de l’ordinador. La primera parada va ser als orígens mateixos de les eines de càlcul, remuntant-se a l’any 5.000 aC, des de les primeres formes d’àbacs i altres dispositius rudimentaris utilitzats per realitzar càlculs bàsics, fins als primers ordinadors electromecànics del segle XX, destacant figures pioneres i les seves contribucions. Els alumnes van viure una autèntica experiència interactiva amb la possibilitat de veure de prop, i, fins i tot jugar amb alguns dels primers models d’ordinadors.

Així, la visita al Museu MNACTEC no només va proporcionar coneixements històrics, sinó que també va inspirar els estudiants a explorar més a fons els misteris de la tecnologia que avui dia ens envolta, coses que aplicaran en les seves classes d’informàtica.