Codejam 2024

El passat Dijous 15, l’Institut Sabadell va ser l’epicentre de la creativitat informàtica amb la celebració de la XVI edició del concurs de programació Codejam.

Els participants van posar a prova les seves habilitats de programació resolent durant 3 hores 8 problemes de programació de dificultat variable plantejats per l’equip de professors de l’institut Sabadell i l’Institut Tecnològic de Barcelona. El nivell de competitivitat va ser excepcional, amb equips demostrant el seu talent i destresa davant dels problemes proposats.

Aquesta edició ha trencat tots els rècords de participació, atraient 74 equips de tres persones, de 9 instituts diferents. Un dels objectius de la prova, a més dels acadèmics i la diversió, és el de seleccionar i preparar els aspirants pel concurs PROGRAMAME, el concurs de programació per a Cicles Formatius de referència a Espanya.

A més dels nostres alumnes van participar telemàticament equips d’altres instituts, en el concurs realitzat en la plataforma JOEL ( https://jo-el.es ). Pel que fa als nostres alumnes, van participar 111 alumnes. La final va ser molt emocionant, amb l’equip guanyador resolent el problema que els hi donava la victòria a només 10 minuts del final. El guanyador de la prova, decidit per temps, va ser l’equip “Haskell”, un equip format per Ari Ruíz, Gisela Maíz, i Jonatan Funes de 2n de DAMvi, amb 7 problemes resolts.

En segona posició va quedar l’equip “javadoc’nt” format per Martí Comas i Aaron León, també de 2n de DAMvi, amb 6 problemes resolts.

Aquests dos equips, titular i suplent, seran els nostres representants a la fase regional del concurs PROGRAMAME, que tindrà lloc a Olot el 20 de març. Els hi desitgem sort!

El tercer equip, i el millor de tots els equips convidats, va ser l’equip “ivan_guell” de l’Institut Tecnològic de Barcelona, amb 6 problemes resolts.

En resum, la XVI edició del Codejam a l’Institut Sabadell va ser tot un èxit, consolidant-se com una plataforma per inspirar i potenciar el talent en el camp de la programació. Felicitats a tots els participants i organitzadors per fer-ho possible.

També volem agrair a tots els Instituts convidats, que són

• Institut Tecnològic de Barcelona
  • Institut Escola del Treball, de Barcelona
  • Institut Badia del Vallès
  • Institut el Calamot, de Gavà
  • Institut Sant Vicent Ferrer, d’Algemesí, València
  • Institut Pedralbes, de Barcelona
  • Institut Nicolau Copèrnic, de Terrassa
  • Institut de l’Ebre, de Tortosa

Es pot veure la classificació completa i els problemes aquí.