Dimecres cardiosalulable

Una bona alimentació per posar en forma el cor

Les malalties cardiovasculars són les que causen més morts en els països desenvolupats. Moltes d’aquestes morts serien evitables, perquè les cardiopaties van molt associades a l’estil de vida i al tipus d’alimentació. El control del colesterol i de la ingesta de determinades greixos és decisiu per reduir el risc cardiovascular.

L’alimentació és un dels pilars que sustenta la salut dels individus. Mantenir bons hàbits dietètics és prioritari en el control del risc cardiovascular, perquè cada vegada es coneixen més els efectes beneficiosos que van units al consum de determinats nutrients.

Per tots aquests motius els alumnes de 3 ESO promocionen en l’institut un dia cardiosaluble, on durant l’hora del esbarjo es realitzen diferents activitats:

sport

Fomentar la pràctica de l’esport

Objectius i continguts:
  1. Donar a coneixer els beneficis de l’esport
  2. Crear hàbits saludables
  3. Fomentar els esport com una activitat més a l’hora de l’esbarjo.
Procediments i temporalització:

Al llarg del curs escolar els alumnes de 3 d’ESO fomentaran l’activitat física durant l’esbarjo. Els alumnes que vulguin participar hauran de superar una sèrie de proves físiques que els donaran punts per a aconseguir la insígnia de l’esport.  Aquests punts es conten de forma grupal, de forma que al finalitzar el curs obtenen una recompensa el grup que més punts ha aconseguit.

poma

Fomentar una alimentació saludable

Objectius i continguts:
  1. Donar a coneixer els beneficis d’una alimentació saludable
  2. Crear hàbits saludables
  3. Fomentar el consum de fruites i verdures
Procediments i temporalització:

Els alumnes de 3 d’ESO fomentaran el consum de fruita al hora de l’esbarjo. Al llarg del curs els alumnes quantificaran quants membres de la comunitat educativa mengen fruita al hora del esbarjo. Gràcies aquest estudi podran atorgar insígnies als grups que tenen un hàbit d’alimentació més saludable.

Full de seguiment de l’activitat