Aula neta

aula-neta
Una de les actuacions que controla la Comissió de Medi Ambiental és l’Aula Neta. Els professors, al finalitzar l’hora de classe, valoraran l’estat de l’aula. Els punts que hauran de valorar son:
  • Ordre: Les cadires i les taules estan ordenades i alineades. Tots els alumnes han segut al lloc que els correspon.
  • Netadat: L’aula no te papers, ni brossa al terra i les deixalles estan correctament classificades.
Per recordar un ús correcte de les instal·lacions els alumnes tindran el següent escrit en l’aula:
  1. L’aula és on convisc i aprenc amb els amics i companys. Si la tinc neta i endreçada hi estarem tots més a gust i ajudo a millorar la convivència.
  2. Guixar parets, radiadors, columnes i taules fa malbé recursos que són de tots i que han utilitzat els nostres pares i que haurien de poder utilitzar els vostres fills.
  3.  Mocadors, papers, plàstics i altres residus els llençaré quan pertoqui en els llocs adients. Així , començant per l’institut i seguint per casa meva, ajudaré a fer del planeta un lloc menys brut i més acollidor.
  4.  No tirant res a terra i deixant-ho ben net, tant a dins com en els patis, sóc respectuós amb amics i veïns de tot el poble que fan servir aquestes instal·lacions.
  5.  Quan toqui pujaré les cadires que calgui damunt de les taules per facilitar la feina de les persones que netegen l’institut.
    Amb tot net i higienitzat ajudo a millorar la meva salut i la dels meus companys.
  6. Cada dia vindré dutxat, polit i canviat. Si tots fem bona olor treballarem millor i estarem en un ambient més agradable. L’educació es una forma de respecte i consideració cap als meus companys: diré bon dia, gràcies, si us plau, cediré el pas, deixaré sortir abans d’entrar en un lloc…
  7.  Seré amable i cordial. Un somriure a temps estalvia molts disgustos i ajuda a canviar el mal humor dels altres.
    Les baralles ni a dins ni a fora, ni mai.
  8.  Davant qualsevol dubte o esdeveniment el professorat m’ajudarà i acceptaré les seves indicacions. Ells són la màxima autoritat dins i fora de l’aula.
  9.  Deixaré el mòbil ben guardat. Els joguets, patins, skates i altres estris són inadequats per estar a l’institut.
  10.  Esmorzaré bé durant el pati, cal energia per acabar amb profit les classes del matí i aprofitaré per anar a la font i al W.C.
Objectius i continguts:
  1. Crear un ambient de treball agradable i adequat per una educació de qualitat
  2. Aprendre a valorar les instal·lacions de l’Institut Ramon Berenguer IV de Cambrils
  3. Crear hàbits de sostenibilitat.
Procediments i temporalització:

Al llarg del curs cada professor recordarà les normes de convivència i valorar l’estat de l’aula al finalitzar la classe. Els alumnes el divendres al sortir de l’institut deixaran la graella de valoració en la bústia de suggeriments, ubicada al costat de la finestreta de secretaria.

El full de seguiment el podeu trobar aquí. aula_neta