II Jornades de Potenciació de la Literatura Catalana

El dimecres 20 de febrer els alumnes de la matèria de Literatura Catalana de 2n de Batxillerat van assistir a les II Jornades de Potenciació de la Literatura Catalana al campus Catalunya de la URV, a Tarragona. Aquesta iniciativa pretén fomentar l’interès de l’alumnat cap a la Literatura Catalana.

La jornada va començar amb una benvinguda a l’Aula Magna de la universitat a càrrec dels organitzadors. A continuació els alumnes van poder sentir dues conferències al voltant de dues obres que són de lectura obligatòria enguany. La doctora Montserrat Corretger va dissertar sobre l’obra El cor quiet del poeta Josep Carner i la doctora Montserrat Palau, sobre Feliçment, jo sóc una dona, de l’escriptora Maria Aurèlia Capmany. Posteriorment, es van dur a terme tres tallers: un de poesia i hip-hop; un altre sobre què significa ser filòleg i quines sortides té la carrera de filologia catalana, i l’últim va ser una gimcana al voltant de la figura de Maria Aurèlia Capmany. Val a dir que els nostres alumnes es van mostrar molt destres, tant a l’hora de rapejar com en la gimcana. Fins al punt que en aquesta gimacana es van endur el primer premi formant equip amb els alumnes d’un altre institut (foto de sota). Per acabar, vam assistir a un recital poètic i musical molt inspirador.

En definitiva, una experiència gratificant i enriquidora, tant per a l’alumnat com per al professorat.