L’alumnat de batxillerat visita l’IREC

El passat 14 de desembre, l’alumnat que cursa la matèria de Reptes Científics de la Física i la Química va visitar l’IREC (Fundació Institut de Recerca de l’Energia de Catalunya). La visita va constar de 4 parts. La visita va iniciar amb una introducció general de l’IREC. Podríem resumir aquesta primera part dient que a l’IREC, un potent equip format principalment per científiques i científics es dedica a la recerca i desenvolupament d’energies netes, sostenibles i assequibles. A continuació, vàrem visitar la part de ‘solar’ on se’ns va explicar què és l’energia fotovoltaica i vam poder veure cèl·lules fotovoltaiques experimentals i també els materials i els equips utilitzats per construir-les i analitzar-les. Tot seguit vam veure el laboratori de ‘bateries’, on vam poder observar com es construeix una pila de liti com la dels nostres rellotges i com s’analitzen les seves propietats. Finalment, vam visitar la part de ‘gestió energètica’ on se’ns va explicar com podem optimitzar el consum energètic (per exemple en una casa) perquè aquest sigui el més net, sostenible i econòmic possible. Voldriem agrair a l’alumnat la seva implicació i les seves preguntes rellevants, moltes en anglès, així com a l’Elisabeth Chulilla i a l’Albert Llorente de l’IREC, l’excel·lent coordinació de la visita. No cal dir que vàrem aportar el nostre granet de sorra a favor de la sostenibilitat energètica fent el viatge en transport públic!.