La IV Milla de l’Institut aconsegueix “posar més llum a l’Alzheimer”

La IV Milla de l’Institut conclou amb èxit d’organització i rècord de participació.

La Milla de l’Institut un projecte emmarcat dins la matèria d’Educació Física on l’alumnat de 1r de Batxillerat de l’INS Pallejà organitza una cursa solidària pel mateix alumnat del centre.
Un projecte transversal, significatiu i ambiciós on l’alumnat ha pogut experimentar en primera persona l’experiència d’organitzar un esdeveniment esportiu.

El passat 31 de març a la plaça de l’Església, punt on hi havia la sortida i la meta, es va celebrar la IV Milla de l’Institut. La cursa va transcórrer pel Carrer Barcelona i enguany hi van participar l’alumnat de 6è de Primària de totes les escoles del municipi, tot l’alumnat de l’ESO de l’INS Pallejà, alguns professors i professores de l’Institut i fins i tot alguns dels usuaris de la Fundació Ana Ribot.  En total vam comptar amb 560 participants.

Aquest any la IV Milla de l’Institut ha col·laborat amb la Fundació Ana Ribot i per donar visibilitat a l’Alzheimer amb el lema “Posa llum a l’Alzheimer”. Tots els diners recaptats durant aquesta edició aniran destinats a la Fundació.  És per això que alguns usuaris de la Fundació s’hi van voler sumar i van córrer la seva pròpia cursa abans de la de 4t d’ESO.

En aquest projecte l’alumnat crea l’esdeveniment des del principi, prenent aquelles decisions transcendents pel desenvolupament de la cursa i organitzant-se per Departament per intentar desenvolupar totes aquelles funcions necessàries per portar-la a terme. Per exemple, l’alumnat ha dissenyat les samarretes, el cartell, ha buscat els col·laboradors i gestionat quines accions es poden dur a terme amb les col·laboracions aconseguides, gestionar i coordinar totes les persones que faran possible que la Milla es pugui celebrar, contactar amb mitjans de comunicació per fer-ne difusió, elaborar un reglament o decidir les categories o els premis. En definitiva una experiència significativa que podran aprofitar en un futur en qualsevol àmbit, no només de caràcter esportiu.

Des de la IV Milla de l’Institut volem agrair la col·laboració de l’Ajuntament de Pallejà, de l’AFA de l’Institut de Pallejà, de Protecció Civil, de la Fundació Ana Ribot i dels més de 25 comerços del municipi que ens han ajudat a fer possible la 4a edició de la Milla de l’Institut.

IV Milla, IES Pallejà, Posa LLum a l’Alzheimer in Plaça de l’Església, Pallejà, Catalonia, on March 31, 2023.
© Joan Gosa 2023
© Joan Gosa 2023