Èxit de participació i d’organització a la V Milla de l’Institut amb l’eslògan “El ritme de la vida depèn del teu cor”

El passat 22 de març l’alumnat de 1r de batxillerat va organitzar la V Milla de l’Institut. Un projecte transdisciplinar en el que l’alumnat hi portava treballant des del gener en la matèria d’Educació Física.

En aquest projecte l’alumnat tenia el repte d’organitzar la V Milla de l’Institut. A partir d’aquest full en blanc han hagut de redactar les funcions i accions necessàries per organitzar un esdeveniment esportiu, s’han organitzat per departament o àrees, i han hagut d’anar prenent les decisions transcendents i superant tots aquells obstacles per aconseguir portar-la a terme. Per exemple, l’alumnat ha dissenyat les samarretes, el cartell, ha buscat els col·laboradors i gestionat quines accions es poden dur a terme amb les col·laboracions aconseguides, gestionar i coordinar totes les persones que faran possible que la Milla es pugui celebrar, contactar amb mitjans de comunicació per fer-ne difusió, elaborar un reglament o decidir les categories o els premis. En definitiva, una experiència significativa que podran aprofitar en un futur en qualsevol àmbit, no només de caràcter esportiu.

Primer va ser l’ELA, després el càncer, l’any passat l’alzheimer i enguany, li ha tocat el torn a les malalties cardiovasculars i és que des de fa quatre edicions l’alumnat que decideix destinar cada edició a visibilitzar i sensibilitzar a la comunitat amb alguna malaltia o patologia. A més l’alumnat ha aconseguit recaptar 525, 83 € que donarà a l’entitat sense ànim de lucre Cardio Alianza, una entitat que treballa per millorar la qualitat de vida de les persones amb malalties cardiovasculars i els seus familiars.

A la V Milla de l’Institut i van participar 580 persones repartides en 6 categories. Durant tot el matí del passat 22 de març, des de la plaça de l’estació, l’alumnat de 6è de primària de les tres escoles del municipi, l’alumnat de l’ESO i el professorat de l’INS Pallejà van poder córrer la Milla i així aportar el seu granet de sorra a la salut cardiovascular.

Des de l’organització volem donar les gràcies als col·laboradors i comerços del poble que han participat i que han fet possible l’organització i l’èxit de la V Milla de l’Institut:

Iddink, l’AFA de l’INS Pallejà, Izakaya, Toara, L’Obrador, Cristina Màrquez estilistes, Farmàcia Huguet, Ferreteria Navas, Farmàcia Nova, Rostisseria Casa Vera, Bon Preu, Major 9, El Carquinyoli, Bodegueta, Backstage, Hogar Llar Da Hong Yun Mercat Fresh, Rostisseria Poc a Poc, Al Teu gust, Tabacs Miquel, el Desvan de Lola, Estètica Goretti, Dolç i Salat, Quimera Centre Podològic, Lliure de Gluten, Protecció Civil, l’Ajuntament de Pallejà i l’INS Pallejà.