Els alumnes de 4t ESO d’optativa de Visual i Plàstica han dut a a terme la instal·lació “500” a l’entrada de l’institut. Una iniciativa que neixia dins del projecte “Art i Llum” i que, finalment, s’ha decidit muntar al nostre centre.
“500” és el resultat d’un projecte que té com a fil conductor la confrontació entre la bellesa plàstica de la pròpia composició feta amb ampolles de plàstic d’un sol ús, amb la reflexió associada a un consumisme irracional i insostenible que ens porta a malbaratar recursos, generar deixalles i, el que és pitjor, contaminar al medi ambient durant segles. Exactament 500 anys és el que triga a descomposar-se el plàstic a la natura.
Conscienciar a l’espectador mentre va interactuant amb el muntatge és la clau per a que l’espectador gaudeixi contemplant i descobrint la instal·lació. És necessari que vagi circulant fins aconseguir que la perspectiva que genera el pendent de la rampa li reveli amb claretat el número 500.
Per realitzar aquesta instal·lació s’han fet servir unes 600 ampolles de plàstic que alumnes, pares i professorat han anat reunint durant setmanes per a que aquest projecte fos possible. Des d’aquí agrair-los l’esforç i la perseverància.


