Sortida de camp al Llobregat i sessió d’anellament d’ocells

Divendres 5 de novembre de 2021 l’alumnat dels 2n cursos dels CFGS d’Educació i Control Ambiental, i de Química i Salut Ambiental, van fer una nova sortida de camp al curs baix del riu Llobregat. Aquesta vegada va ser a la part corresponent a Cornellà de Llobregat. A la sortida ens va acompanyar l’Edgar Madrenys (tècnic de fauna i fotògraf) i el Xavier Larruy (biòleg).

A la primera part, vam fer una passejada pels marges del riu amb l’Edgar, on aquest ens va fer una explicació històrica de la situació del riu, una identificació dels impactes ambientals que pateix per part del seu entorn, i una descripció de la vegetació i fauna d’aquest ecosistema.

La segona part va estar dedicada a l’anellament d’alguns ocells. El Xavier Larruy va mostrar alguns dels ocells atrapats prèviament a una xarxa. Aquesta part va permetre a l’alumnat poder veure de molt a prop (i inclús tocar i alliberar) diferents espècies d’ocells, així com conèixer algunes de les seves característiques i costums.

Al llarg de la sortida, cadascun dels grups de projecte van poder realitzar diferents sonometries que ens ajudaran a fer una mapa per identificar la pressió acústica a la que està sotmès aquest espai natural.

Va ser una sortida molt fructífera que va permetre a les nostres futures i futurs tècniques i tècnics en medi ambient continuar construint els seus mòduls professionals de projecte.