Taller “Memoria y legado – Chil Rajchman”

A Cultura i valors ètics de 3r d’ESO hem estat treballant els drets humans i la seva vulneració durant l’Holocaust.
Aquests dies hem rebut la visita d’uns educadors del Proyecto Shoá Barcelona que ens han realitzat el taller “Memoria y legado – Chil Rajchman”, el qual s’està realitzant a diferents països.
El taller tracta la vulneració dels drets humans que es va produir durant l’Holocaust, concretament en la Xoà, i relaciona aquests fets amb l’assetjament escolar: el maltractament entre iguals. L’agressor, el còmplice, la persona indiferent, el rescatador i la víctima són diferents rols que es poden desenvolupar en un acte de discriminació.
Mitjançant aquesta activitat, els alumnes han reflexionat sobre la seva implicació en les situacions de vulneració.