Taller de bibliotràilers amb els alumnes de 1r d´ESO

Els dies 9 i 11 de febrer l’alumnat de 1r d’ESO va comptar amb la presència de l´Óscar Gómez, fotògraf professional i formador de Torre Barrina que va impartir un taller de com fer un bon bibliotràiler.

La idea de fer aquest taller va sorgir de la necessitat d’estimular la lectura entre els joves i que aquests, alhora, siguin capaços d’animar els altres. En una societat tan tecnològica com la que vivim, la lectura i la cultura audiovisual han d’anar de la mà. Fruit d’això és el bibliotràiler, vídeo de poca durada que utilitza enregistraments, música, fotografies, etc., amb la intenció de promocionar un llibre de manera atractiva.

Al taller se’ls va donar als alumnes consells per fer un bibliotràiler i en van fer una petita

pràctica de com muntar un vídeo a partir de l’enregistrament d’escenes del llibre. Amb el mòbil i uns petits consells pràctics (com afegir música per crear ambient, com gravar

des de diferents perspectives, pàgines on aconseguir bones fotos i vídeos, etc),

van aconseguir crear un clip curt, però intens.

Els nostres alumnes utilitzaran tots aquests coneixements adquirits al taller per promoure la lectura, alguns de la novel·la llegida a castellà i que té com a títol Erik Vogler y los crímenes del rey blanco, de Beatriz Osés; altres, d’un llibre que els hagi agradat especialment. A partir de les escenes més impactants, crearan un vídeo que seguríssim captarà l’atenció de molts i que a més d’un despertarà la passió per la lectura.