Alba López Paredes, autora de les sagues de Nándidor i La Leyenda de Noa, a l’Institut Mercè Rodoreda

El passat 20 de desembre vam tenir el plaer de tenir entre nosaltres a l´Alba López Paredes, autora de les sagues de Nándidor i La Leyenda de Noa.

L’escriptora va fer una xerrada als alumnes de 1r d’ESO, a qui va explicar, entre d’altres coses, com les seves vivències havien determinat la seva dedicació a l’escriptura. Els va parlar també de la importància que cadascú persegueixi els seus somnis i els alumnes van llegir algunes de les frases més importants de la saga Nándidor que parlen precisament d’això, dels somnis. A la seva xerrada, l´Alba López Paredes va fer alguna al·lusió als seus nous projectes, però  bàsicament va parlar de Nándidor. Ens va explicar com s’havia gestat la idea i també ens va parlar de la creació de personatges, amb la Xégoda i el Frank com a protagonistes.

En aquesta saga, que uneix màgia, ciència-ficció i reflexions molt actuals, ens endinsem en un món desolat on els aliments, aigua i oxigen són un bé escàs. Davant d’aquesta societat distòpica, els protagonistes es llançaran a la cerca de la terra promesa, Nándidor.

Va ser en definitiva una experiència gratificant i alguns dels alumnes van sortir amb ganes de saber com acabaria el viatge de la Xégoda i el jove mag inexpert que la acompanya, el Frank.