Setmanes rodoredianes i acte central: III Jornades Mercè Rodoreda

Avui 23 de març hem celebrat a l’Auditori Barradas l’acte central de les setmanes rodoredianes: la III Jornada Mercè Rodoreda. Hi han assistit els alumnes de 4t d’ESO i 1r i 2n de Batxillerat. És un acte bianual i se centra en algun aspecte concret de l’autora barcelonina Mercè Rodoreda (Barcelona, 1908- Girona, 1983).

Enguany l’estudiosa Mireia Arguijo Badia -llicenciada en Humanitats (UPF), ponent adjunta de la Secció de Llengua i Literatura de l’Ateneu Barcelonès i membre de la Junta Directiva del Palau de la Música Catalana-, ens ha parlat de l’experiència de l’exili, la guerra i l’opressió, tot combinant explicacions sobre la vida de l’escriptora i lectures de fragments de la seva obra. Tot plegat ha anat acompanyat de música, fragments audiovisuals i una petita actuació musical a càrrec de la ponent i del professor de música del nostre centre Josep M. Mayol.

Des de la setmana passada i fins al 31 de març s’estan desenvolupant les setmanes rodoredianes. Al llarg d’aquests dies s’ha treballat l’autora des de diferents vessants: a 2n d’ESO la biografia de l’autora; a 3r d’ESO a Visual i Plàstica s’han fet collages inspirats en textos breus de “Viatges i Flors”; a 4t i Batxillerat s’han llegit contes concrets com ara “Nit i boira” i “Orleans, 3 quilòmetres”, inclosos a Semblava de seda i altres contes, i obres com ara Aloma o La plaça del Diamant.

El 28 de març alumnes de 2n de Batxillerat visitaran la Fundació Mercè Rodoreda (amb seu a l’Institut d’Estudis Catalans) i recorreran alguns dels llocs del barri de Gràcia al llarg d’una ruta rodorediana amb lectura de fragments. Així mateix quedaran exposats a la Biblioteca llibres de l’escriptora, en una exposició que durà per títol “La meva Rodoreda”.