Primera sessió STEAM

El passat dimecres dia 16 de febrer va tenir lloc la primera de les sis sessions de la iniciativa Inspira STEAM, impulsada per la Universidad de Deusto. Durant aquesta sessió, les mentores i el mentor, en parelles per tractar-se d’una sessió conjunta, es van presentar a l’alumnat de 1r d’ESO i els van exposar com serien les sessions. A més, l’alumnat va rebre uns petits obsequis.

Tot seguit us exposem què han estudiat i a què es dediquen les mentores i el mentor:

Pilar Buil és enginyera superior informàtica per la UPC i consultora en validacions de sistemes informàtics; treballa a l’empresa Boehringer Ingelheim.Sara Chacón és enginyera tècnica industrial i superior en electrònica per la UPC. Treballa a l’empresa HP com a enginyera electrònica dins del departament de R&D del negoci d’impressió 3D.

José Manuel Fernández és llicenciat en biologia per la Universidad de Sevilla, doctor en biologia (neurociències) per la Universitat d’Alacant, professor de fisiologia a la Universitat Pompeu Fabra, investigador principal al Laboratori de Fisiologia Molecular del Departament de Medicina i Ciències de la Vida de la UPF, i vicedegà de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la mateixa UPF.

Ely Casado és llicenciada en biologia (especialitat sanitària), amb màster en qualitat i validacions en indústria farmacèutica, i treballa de Product Manager and Sales a VERTEX Technics, una empresa distribuïdora d’equipament de laboratori específic.

Núria Gendrau és graduada en ciències biomèdiques, amb màster en biomedicina, i actualment és investigadora predoctoral a l’IDIBELL; alhora, està cursant un màster en bioinformàtica i bioestadística a la UOC.

Helena Chao és enginyera industrial amb especialització en tècniques energètiques. Actualment forma part de l’equip d’infraestructures i serveis generals de l’Hospital de Bellvitge (en concret, treballa en l’equip de desenvolupament de projectes i obres de modernització de l’hospital).

Sandra Baiges és bioquímica amb màster en biomedicina especialitzat en càncer. Actualment és investigadora predoctoral a l’IDIBELL; a més, té un canal de divulgació científica a YouTube anomenat CientíficaEnApuros, que intenta apropar la ciència al públic en general.

Aquí teniu algunes imatges de la sessió: