La instal·lació de bucles magnètics a l’institut Mercè Rodoreda fa que sigui un espai accessible a la comunitat sorda

A l’institut s’han instal·lat bucles magnètics fixes a dos espais: la biblioteca i una sala polivalent on es fan reunions. Per tal de facilitar la seva identificació, a les entrades de cada espai, s’ha incorporat un pictograma amb la seva simbologia internacional.

El bucle magnètic permet millorar la comunicació a les persones amb discapacitat auditiva que són usuàries de pròtesis. Aquest sistema consisteix a fer arribar el so, sense cablejat, a la pròtesi de l’alumne. D’aquesta manera, es millora la qualitat auditiva, ja que escoltaran una parla intel·ligible i s’evitarà el soroll ambiental.

Aquesta instal·lació ens permet moure’ns en tot l’espai i connectar diversos aparells (veu parlada i ordinador).

Les ones sonores arriben a la bobina telefònica de la pròtesi i la transformen en so. Únicament, els alumnes que portin audiòfons o implants coclears hauran d’anar a l’audioprotesista perquè li activin el sistema de bucle magnètic.