Experiència de dos alumnes del CFGS Educació i Control Ambiental al Congrés de qualitat de l’aire

El dies 26 i 27 d’octubre vaig anar a Sabadell per assistir al 3r congrés de la qualitat de l’aire. Dins d’aquest congrés hi havia un programa on sortien dos calendaris on es distribuïen totes les xerrades i exposicions sobre la problemàtica dels contaminants a l’aire i com afecta la salut pública.

El primer dia vaig assistir als tallers “construïm els entorns escolars saludables del futur” (amb peces de LEGO) i Odour Collect. Després vaig anar cap a l’auditori a veure la xerrada sobre els vehicles “EURO7” (ponent: Vicente Franco).

El segon dia vaig assistir a la xerrada sobre “Com resoldre el triangle contaminació, aire i salut”, després vaig anar a “Construcció de mapes d’olor col·laboratius mitjançant Ciència Ciutadana” de (ponent: Glòria Sánchez), i finalment vaig assistir a l’auditori on parlaven de “Efectes de la pandèmia en la qualitat de l’aire: lliçons apreses”.

Ha sigut una experiència interessant i he aprés moltíssim!

Álvaro Martínez Coloma (alumne 2n curs CFGS Educació i Control Ambiental)

alvaro_congres_qualitat aire

Es el tercer cop que es celebra el congrés de l’aire, el primer va tenir lloc l’any 2019. En aquest congrés experts aborden diferents temes relacionats amb la contaminació atmosfèrica (com reduir les PM10 i PM2,5, noves tècniques de detectar les concentracions de contaminants atmosfèrics, com afecta la contaminació a la salut…). Aquests temes no només s’aborden a traves de xerrades o taules rodones, sinó que, també s’imparteixen tallers. Aquest any hi han hagut 2 un de mapeig d’olors, per odour collect, i un altre de plantejament de 2 escenaris diferenciats en relació als entorns escolars envers la qualitat de l’aire per Anthesis La Vola.

Des de el meu punt de vista com estudiant d’educació i control ambiental ha estat força interessant. Opino que és important assistir a aquest tipus de congressos, ja que donen informació sobre temes desconeguts i un punt de vista més ampli d’altres.

Lua de Oliveira Barretto (alumna 2n curs CFGS Educació i Control Ambiental)